بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
رئیس کمیسون «تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید» اتاق بازرگانی تهران:

مشکلی برای صادرات خودرو وجود ندارد

کد خبر : ۲۰۷۴۵۱

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسون «تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید» اتاق بازرگانی تهران و رئیس انجمن صنایع همگن استان تهران گفت:

 

تمام شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند تا تعهدات خود را در زمان مقرر انجام دهند و اگر تعهدی دچار تاخیر و دیرکرد شده در اولویت برای ایفا قرار دهند. نتیجه این مساله نیز در آمار و داده‌های منتشر شده قابل مشاهده است به نحوی که شرکت ایران‌خودرو در دی ماه ۹۸ دو برابر دی ماه سال گذشته تولید داشته است.

 

مساله تعهدات داخلی اساساً ارتباطی به مساله صادرات خودرو ندارد. صادرات خودرو مشکلی ندارد و قاعدتاً نمی‌توان از منتفی بودن آن سخن گفت. ضمن این که با ورود خودروهای جدید امکان صادرات بیشتر و ظرفیت بالاتر می‌رود.

 

در مورد قیمت خودروی جدید رهام صرفاً می‌توان این اظهارنظر را داشت که قیمت خودروی مشابه در اروپا حدود ۱۲ هزار یورو است. اما این که قیمت این خودرو در ایران چقدر باشد مساله دیگری است و الزامات و قواعد خاص خودش را دارد.

 

صادرات خودرو منتفی نیست و بسته به شرایط تولید و بازارهای منطقه ظرفیت صادرات وجود دارد. مشکل کنونی قطعه‌سازان تامین نقدینگی است و در صورت رفع این مشکل، قطعه‌سازی توان پاسخگویی به نیازهای صنعت خودرو را دارد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر