بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

حُسن ختامی به نام ۴ عرضه‌اولیه در فرابورس

در بهمن ماه جاری فرابورس آماده عرضه اولیه چهار شرکت بوده و در صورت عرضه بدون مشکل این سهام، به جذب نقدینگی در بازار کمک شایانی خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۷۵۳۱
 
 تاثیر اجرای
 
 
امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در بررسی روند بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: در بهمن ماه جاری فرابورس آماده عرضه اولیه چهار شرکت بوده و در صورت عرضه بدون مشکل این سهام، به جذب نقدینگی در بازار کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به عملیات"بازار باز" (OMO) اظهار کرد: با اجرای این موضوع توسط بانک مرکزی، احتمال کاهش نرخ بهره بین بانکی زیاد بوده و بخشی از نقدینگی جذب شده توسط بانک‌ها به بازار سرمایه روانه خواهد شد به طوریکه انتظار افزایش حجم بورس بالا خواهد رفت.
 
 
 تاثیر اجرای
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند حرکت شاخص عنوان کرد: پیش از این شاخص چنین اعدادی به خود ندیده، اما به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت، کاهش‌هایی در شاخص به چشم بخورد.

سیاحی در بررسی روند سال آینده، خاطرنشان کرد: بحث کسری بودجه دولت از موضوعات مهم سال بعد خواهد بود. 

وی ادامه داد: دولت بودجه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، بخش اول "انتشار اوراق اسناد خزانه" و دیگری "مالیات" بوده که هر دو می‌تواند عاملی موثر بر رشد بازار باشد.

سیاحی تصریح کرد: در بحث مالیات هرچه حجم بازار بالاتر برود بالطبع مالیات دریافتی دولت نیز افزایش یافته و این خود جذابیتی برای بازار سرمایه خواهد بود. 
 
 تاثیر اجرای
 
مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین از احتمال حذف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: این حذف برای برخی محصولات در صنعت غذایی و روغنی و ... صورت خواهد گرفت که عاملی بر رشد و ایجاد تورم در این صنایع خواهد بود. 

وی در بررسی روند کلی بازار خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی فاکتور‌های ذکر شده اگر مشکل جدیدی در بحث‌های سیاسی رخ ندهد می‌توان به رشد بازار در سال آینده امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه کاهش بازار در اواسط اسفند را امری رایج عنوان کرد و گفت:این کاهش در کوتاه مدت رخ خواهد داد، از سوی دیگر حقوقی‌ها برای شناسایی سود پایان سال شروع به عرضه کرده و این امر باعث افزایش عرضه در بازار خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازار اول فرابورس رخ می‌دهد؛

"وپویا" عرضه اولیه ای دیگر

در عرضه اولیه امروز رقم خورد؛

رکورد جدیدی در عرضه اولیه «فروی»

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

تعادل در کلیت بازار

ارسال نظر