بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش قیمت در برخی سهام شرکتها حباب است، سرمایه گذاران مواظب باشند.

افزایش قیمت برخی از سهام شرکتها خصوصا دربازار پایه فرابورس، حباب هست و اشخاص حقیقی وتازه وارد نباید هر سهمی را که با افزایش قیمت مواجه می شود، خریداری کنند.
کد خبر : ۲۰۷۸۳۹

افزایش قیمت حباب است

 

کیارش هومن، مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند، در خصوص شرایط بازار برای سرمایه گذاری به بورس نیوز اظهار کرد:
بنظر من افزایش قیمت برخی از سهم ها بویژه سهام شرکتهای بازار پایه فرابورس، حباب هست و تازه وارد ها نباید هر سهمی را که با افزایش قیمت مواجه می شود، خریداری کنند تا احتمال متضرر شدن آنها کاهش یابد.
وی با اشاره به خرید واخدهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک برای پیشگیری از خروج نقدینگی از بازارسهام توسط تازه واردها ، در ادامه گفت: با توجه به اینکه هیچ جایگزین دیگری برای سرمایه گذاری دراقتصاد وجود ندارد، پول های سرگردان به سوی بازار سهام روانه شده و سرمایه گذاران خرد تحت تاثیر کانال های تلگرامی و تبلیغات کاذب و سودهای اغوا کننده، پولهای خود را به افرادی میسپارند که غیر حرفه ای بوده و مجوز ارائه مشاوره ازسازمان بورس واوراق بهادار ندارند. بدیهی است بدون داشتن تخصص کافی شاید در دوره رونق بازار سهام سرمایه گذاری آنها سودآور باشد ولی این افراد در سهم هایی سرمایه گذاری می کنند که دربیش از ارزش ذاتی خود معامله میشوند. بمحض شروع دوره رکود ، اینگونه سهم ها خریداری در بازار نخواهندداشت وشیب نزولی آنها شدید خواهدبود.
مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند تصریح کرد: در اینگونه مواقع سازمان بوس و اوراق بهادار باید روند عرضه سهام شرکتهای جدید را تسریع نماید تا نقدینگی بازار بطور صحیحی جذب بازار سرمایه گردد. متاسفانه در دوره رونق بازار، سهامداران عمده ازعرضه بموقع سهم های که با رشد قیمت مواجه اند، خودداری مینمایند و این موضوع میتواند تداوم رشد حباب گونه سهام را باعث گردد. سهام شرکت های کوچک وبا سرمایه کم در این شرایط از ریسک بالایی برای تشکیل حباب برخوردارند.
هومن خاطرنشان کرد: ممکن هست هر لحظه بازار دچار ریزش شود.با این وجود وی روند حرکت بازار را تا انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی مثبت ارزیابی نمود.
وی با اشاره بر سیاست های دولت در شرایط تحریم عنوان کرد: طی دو سال اخیر به واسطه بیش ازسه برابر شدن قیمت ارز انتظار می رفت تا شاخص کل بورس نیز بیش از سه برابر شود اما از سوی دیگر چشم انداز روشنی برای تورم وجود ندارد و بعید نیست این روند رشد تداوم داشته باشد. این احتمال وجود دارد تا دولت برای جبران کسری بودجه خود مجبور به چاپ اسکناس شود و این کار منجربه ایجاد تورم زیادی شده درنتیجه رشد دوباره قیمت سهام شرکتها را کلید بزند و این میتواند روند نزولی بازار را تحت الشعاع قرار داده و آنرا به تاخیر بیندازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر