بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سکوت رییس در خواستگاری و آژیرکشی در ترکیه و...
کد خبر : ۲۰۷۹۹۰

به گزارش بورس نیوز، رکوردشکنی های بورس تهران ادامه دارد و امروز بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این عرضه مشارکت داشتند! اما اینکه با این حجم از عطش سهامداران چرا عرضه های اولیه بازار رونقی ندارد خود جای سوال دارد. بازار سرمایه ما به قیف بر عکسی تبدیل شده که در زمان پذیرش شرکت ها آنها را از هفت خوان رستم می گذرانیم و بعد دیگر کاری نداریم که با سرمایه های مردم چه می کنند و چقدر زیان می سازند! کاش کمی از این حساسیت در مورد بعضی شرکت های سراسر مشکل دار، به کار گرفته می شد و در مقابل، ورود شرکت های سودساز و شفاف را به بازار سرمایه تسهیل می کردیم.

 

نمک بر زخم بیماران خاص
بررسی اعداد و ارقام بخش بهداشت و درمان لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد به‌رغم اینکه اغلب داروهای بیماران خاص داروهای وارداتی بوده و قیمت آنها با تغییرات نرخ ارز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته؛ اما دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه دارویی این بیماران را ۲۵ درصد کاهش داده است. کاش عرصه را بر هموطنانی که نصیب شان از زندگی، درد و رنج است و بس، بیش از این تنگ نکنیم...

 

سکوت در جواب خواستگار

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان گفته اگر یک کارگر ایرانی به خواستگاری دخترم بیاید، سکوت می کنم! اگرچه ایشان این جمله را در مقام دلسوزی برای کارگران مطرح کرده اند؛ اما به ایشان بگوئید اصلا نگران نباشید که تجربه چند دهه زندگی در این مملکت نشان داده که نه فقط فرزندان بلکه عروس و داماد و... مسوولان کشوری ما هم هر یک به نان و نوایی رسیده اند و هیچ یک دغدغه نان شب ندارند.

 

آژیرکشی در ترکیه

امروز یک خبر عجیب هم شنیدیم؛ دستگیری «تتلو» خواننده زیرزمینی، معتاد به قرص های روانگردان و البته حامی یکی از کاندیداهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری توسط پلیس ترکیه و به درخواست پلیس اینترپل ایران! در اینکه اگر کسی خطایی کرده باید مجازات شود، شکی نیست؛ اما معلوم نیست این همه پلیس بازی چرا برای دستگیری دزدان و اختلاس گران کلان صورت نمی گیرد که اختلاس گران گردن کلفت، در کازینوهای ونکوور و تورنتو دانس ندهند و به بیچارگی مردم، نخندند؟!

شنیده ها و شایعات امروز (فقط جهت اطلاع بوده و مورد تایید نیست)

احتمال افزایش سرمایه 400 درصدی حکشتی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها( کشتی های در اختیار شرکت) در آینده نزدیک

اشتراک گذاری :
ارسال نظر