بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم رشد بازار ، طبق پیش بینی‌ها

برای ماندگاری نقدینگی در بازارباید عرضه اولیه سهم‌های بزرگ انجام شود.
کد خبر : ۲۰۸۰۰۱

تداوم رشد بازار ، طبق پیش بینی‌ها

محمدکاظم مهدوی مدیرعامل کارگزاری آپادانا در خصوص روند بازار در هفته جاری به بورس نیوز اظهار کرد:
بازار مطابق پیش بینی‌ها روند صعودی خود را طی کرد و به دلیل نقدینگی بالا برخی از سهم‌ها بیش از ارزش واقعی شان معامله شدند بویژه سهم‌های کوچک که سفته بازی در موردشان انجام می‌شود.


وی عنوان کرد: "نقدینگی" نقطه تهدید بازار محسوب می‌شود و حقیقی‌ها هر سهمی را بدون توجه به "ارزش واقعی" آن می‌خرند، نکته قابل تامل این هست که نباید سهم‌هایی که از ارزش پایینی برخوردارند مورد اقبال واقع شود.


مدیرعامل کارگزاری آپادانا در ادامه تصریح کرد: "خروج نقدینگی" در "بازار" تحت شرایط ویژه سیاسی، اقتصادی و یا هر رخداد مهم داخلی و خارجی روی می‌دهد. با توجه به خبر‌های خوبی که در بازار وجود دارد مبنی بر افزایش سرمایه ایران خودرو، معاملات بالا در فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و تجدید ارزیابی بانک ملت که در راه هست و موجب گرایش سهامداران برای سرمایه گذاری می‌شود و... بنابراین روند رو به رشد بازار ادامه دار است.


مهدوی اضافه کرد: برای "جذب پول سرگردان" در بازارباید "عرضه اولیه هلدینگ‌های بزرگ" انجام شود و این امر موجب ماندگاری پول می‌شود. مانند سهام پتروشیمی پارس که شرکتی سودآوربوده و پول را در بازار به جریان در آورده است. سهامداران هم بهتر است از خرید سهم‌های کم ارزش اجتناب کنند، سهام بعضی شرکت‌ها بیش از ارزش واقعی قیمت دارند و ارزنده نیستند با توجه به اینکه حجم کوچکی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند.


وی خاطرنشان کرد: اهداف جدید موجب رشد بازار می‌شود اما؛ برخی از سهم‌های ارزنده و بنیادی هنوز ارزنده هستند و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته اند و قابلیت رشد بیشتری را دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وقتی شاخص دچار تردید می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" بورس را ترک نمی‌کند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

نگران از رشد یکباره و سرازیری نقدینگی به "بورس"

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت قیمت های فعلی برای خرید

ارسال نظر