بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
بورس نیوز گزارش می‌دهد:

رتبه دوم تولید آهن اسفنجی برای کشور

ایران در بین فولاد سازان جهان رتبه دوم تولید کنندگان آهن اسفنجی را بعد از هند به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۰۸۲۷۲
 
رتبه دوم تولید آهن اسفنجی برای کشور
 
 
به گزارش بورس نیوز، بررسی آمار عملکرد فولاد سازان کشوردر دوره ۹ ماهه منتهی به آذر، نشان از تولید شمش فولاد به میزان ۱۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن داشته که بالغ بر ۷۵.۵ درصد برنامه پیش بینی تولید ۲۶ میلیون تنی را نشان می‌دهد.

براساس آمار منتشره از انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، تولید شمش فولادی از رشدی ۵ درصدی طی مدت زمان ذکر شده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار تن حکایت دارد.

رشد بیلت و بلوم به ۱۱ درصد رسید
طبق آمار ۹ ماهه سال جاری، نشان از تولید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بیلت و بلوم داشته و در مقایسه با ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده است.
بیلت و بلوم از مجموع شمش فولادی سهمی ۵۹ درصدی را در دوره مذکور به خود اختصاص داده اند.

تولید هشت میلیون تنی شمش اسلب
بررسی نشان می‌دهد، در مدت زمان بیان شده، هشت میلیون و ۴۸ هزارتن شمش اسلب تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افت دو درصدی دارد.

میزان تولید اسلب در ۹ ماهه سال گذشته (منتهی به اذر) هشت میلیون و ۲۳۹ هزار تن ثبت شده بود.

تولید ۱۵ میلیون تنی فولاد
میزان تولیدات فولادی در مقاطع طویل و تخت در مجموع به ۱۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با ۱۴ میلیون و ۱۳۵ هزارتن در مدت ۹ ماهه پارسال (منتهی به آذر) افزایشی هفت درصدی را تجربه کرده است.
سهم مقاطع طویل فولادی آمار هفت میلیون و ۶۲۹ هزار تن و مقاطع تخت فولادی هم هفت میلیون و ۵۳۱ هزار تن را ثبت کرده است.

عملکرد مقاطع طویل فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) نسبت به دوره ۹ ماهه ۹۷ که ۶ میلیون و ۹۳۳ هزار تن بود، رشدی ۱۰ درصدی داشت.

همچنین میزان تولید مقاطع تخت فولادی از جمله ورق گرم، سرد و پوششدارنیز نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته (هفت میلیون و ۲۰۲ هزار تن) رشدی پنج درصدی را نشان می‌دهد.

سهم ۸۱ درصدی میلگرد
آمار‌های مقاطع تولیدی در بخش طویل گویای آن است که طی ۹ ماهه سال جاری، میزان تولید میلگرد به ۶ میلیون و ۱۸۶ هزار تن رسیده و در بخش مقاطع طویل سهمی ۸۱ درصدی را از آن خود کرده است.

عملکرد ۹ ماهه ۹۸ نسبت به تولید پنج میلیون و ۶۵۳ هزار تن میلگرد در دوره مشابه سال جاری، رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بیش از یک میلیون تن تولید تیر آهن
بررسی‌ها حاکی از آن است در دوره ذکر شده، میزان تولید تیرآهن و سایر مقاطع در مجموع به یک میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسیده؛ در این میان سهم تیرآهن ۱۰.۷ درصد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم به۶۲۱ هزار تن می‌رسد.

تیرآهن در ۹ ماهه سال جاری تولیدی ۸۲۲ هزارتنی را به ثبت رسانده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۱۴ درصدی دارد. لازم به ذکر است در زمینه نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم شاهد رشد ۱۱ درصدی بوده و عملکرد دوره مشابه در سال ۹۷ نیز رقم ۵۶۰ هزار تن را نشان می‌دهد.

تولید بیش از ۲۱ میلیون تن آهن اسفنجی
بررسی گزارش‌های ۹ ماهه حاکی از آن است که آهن اسفنجی به ۲۱ میلیون و ۴۳۳ هزار تن می‌رسد؛ این آمار در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال گذشته رقمی هشت درصدی را ثبت کرد.
ایران در بین فولاد سازان جهان رتبه دوم تولید کنندگان آهن اسفنجی را بعد از هند به خود اختصاص داده است.
میزان تولید آهن اسفنجی در۹ماهه منتهی به آذر سال گذشته رقم ۱۹ میلیون و ۸۲۶ هزار تن را نشان داد.
ایران اکنون در جایگاه دهمین فولاد ساز جهان قرار گرفته و انتظار می‌رود با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن درسال ۱۴۰۴ به رتبه هفتمین تولید کننده فولاد برسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر