بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
۷ برنامه جدید وزارت صنعت برای بخش زغال سنگ ابلاغ شد که مربوط به شرکت‌های این محصول و همچنین ذوب آهن است.
کد خبر : ۲۰۸۳۰۱

متن ابلاغیه به شرح زیر است:

۱- در خصوص موضوع ایمنی معادن زغال سنگ، مقرر شد پیگیری تأمین بودجه برای احداث ۴ مرکز ایمنی و نجات در ۴ حوزه اصلی زغال سنگ (طبس، کرمان، البرز شرقی، البرز مرکزی) در بودجه سال ۹۹ از طرف وزارت صنعت به عمل آید و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری باشد. همچنین در سفر کارشناسان و شرکت‌های روسی به ایران در این خصوص بحث و رایزنی لازم با حضور انجمن زغال سنگ ایران و سازمان نظام مهندسی معدن ایران جهت دریافت نظرات کارشناسی و تجهیزات ایمنی معادن زغال سنگ از کشور روسیه به عمل آید.

۲-با توجه به اینکه قیمت پایه کنستانتره زغال سنگ برمبنای ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس تعیین می‌شود و کاهش قیمت شمش فولاد در چند ماهه اخیر این معادن را با مشکل روبرو کرده، لذا به منظور روند اقتصادی در فعالیت معادن زغال سنگ و چرخه تولید فولاد در خصوص تعیین قیمت پایه شمش فولاد برررسی و دقت لازم به عمل آید و با تعیین قیمت واقعی و کارشناسی قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا مشکل معادن زغال سنگ و سایر بخش‌های فولاد مرتفع شود.

۳-مقرر شد در خصوص تأمین و تکمیل امکانات زیربنایی ناحیه زغال سنگ طبس با مشارکت سازمان ایمیدرو و بخش‌های خصوصی و دولتی فعال در منطقه سرمایه گذاری لازم به عمل آید و از طرح‌های اولویت دار سازمان ایمیدرو محسوب شود.

۴-ارائه تسهیلات مناسب به معادن زغال سنگ که در شرف انجم است. همچنین رفع مشکل چوب جهت معادن زغال سنگ.

۵-با توجه به ماهیت شغل‌های معادن زیرزمینی زغال سنگ که قطعا مشمول مشاغل سخت و زیان آور است، مقرر شد پیگیری‌های لازم از طرف وزارت صنعت جهت تقبل بخشی از حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن زغال سنگ توسط دولت به عنوان کمک بلاعوض دولت به معادن زغال سنگ در بودجه سال ۹۹ به عمل آید. همچنین با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی لازم به عمل آید که ۴ درصد حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن زغال سنگ همزمان با حق بیمه ماهیانه پرسنل مشمول پرداخت شود تا از انباشتگی جلوگیری شده و امکان پرداخت تدریجی آن برای معادن زغال سنگ فراهم شود.

۶-تشکیل کمیته پشتیبانی زغال سنگ حداقل دو بار در طول سال.

۷-پرداخت مطالبات بخش زغال سنگ کشور توسط شرکت ذوب آهن اصفهان.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

ذوب آهن پیشگام در بومی‌سازی فولاد

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد: 

"ذوب" و نیاز به دو فاکتور «قطعات» و «مواد اولیه»

ارسال نظر