بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر : ۲۰۸۳۳۴

بررسی آمار عملکرد فولاد سازان کشوردر دوره ۹ ماهه امسال ( منتهی به اذر) گویای تولید شمش فولاد به میزان ۱۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن است که بالغ بر ۷۵.۵ درصد برنامه پیش بینی تولید ۲۶ میلیون تنی را نشان می دهد.

جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از رشد پنج درصدی تولید شمش فولادی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار تن بود، خبر می دهد.

رشد ۱۱ درصدی بیلت و بلوم
آمار ۹ ماهه امسال نشان دهنده تولید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بیلت و بلوم دارد و در مقایسه با ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته، افزایش ۱۱ درصدی دارد.
سهم بیلت و بلوم از مجموع شمش فولادی در دوره این گزارش سهم ۵۹ درصدی را نشان می دهد.

تولید بیش از هشت میلیون تن شمش اسلب
جداول مورد بررسی انجمن یاد شده حاکی از آن است در دوره این گزارش، هشت میلیون و ۴۸ هزارتن شمش اسلب تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افت دو درصدی دارد.
میزان تولید اسلب در ۹ ماهه پارسال ( منتهی به اذر) هشت میلیون و ۲۳۹ هزار تن ثبت شده بود.

تولیدات فولادی
آمار تولیدات فولادی ( مقاطع طویل و تخت) در مجموع ۱۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تن را نشان می دهد که در مقایسه با ۱۴ میلیون و ۱۳۵ هزارتن در مدت ۹ ماهه پارسال ( منتهی به آذر) افزایش هفت درصدی داشت.
سهم مقاطع طویل فولادی هفت میلیون و ۶۲۹ هزار تن ثبت شد و مقاطع تخت فولادی هم هفت میلیون و ۵۳۱ هزار تن را نشان می دهد.
عملکرد مقاطع طویل فولادی ( تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) نسبت به دوره ۹ ماهه ۹۷ که ۶ میلیون و ۹۳۳ هزار تن بود، رشد ۱۰ درصدی دارد.
همچنین تولید مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوششدار) نیز نسبت به ۹ ماهه ابتدایی پارسال که هفت میلیون و ۲۰۲ هزار تن بود، رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

میلگرد با سهم ۸۱ درصدی
مرور آمارهای مقاطع تولیدی در بخش طویل گویای آن است که در ۹ ماهه امسال ۶ میلیون و ۱۸۶ هزار تن میلگرد تولید شد که در بخش مقاطع طویل سهم ۸۱ درصدی را به خود اختصاص داد.
عملکرد ۹ ماهه ۹۸ نسبت به تولید پنج میلیون و ۶۵۳ هزار تن میلگرد در دوره مشابه پارسال گویای رشد ۹ درصدی است.

تیرآهن و سایر مقاطع ۱.۴ میلیون تن
جداول مورد بررسی انجمن مزبور حاکی است که در دوره مورد بررسی میزان تولید تیرآهن و سایر مقاطع در مجموع یک میلیون و ۴۴۳ هزار تن ثبت شد که سهم تیرآهن ۱۰.۷ درصد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم به ۶۲۱ هزار تن رسید.
میزان تولید تیرآهن در ۹ ماهه امسال ۸۲۲ هزار تن شد که درمقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۱۴ درصدی دارد و در زمینه نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم شاهد رشد ۱۱ درصدی هستیم، عملکرد دوره مشابه در سال ۹۷ رقم ۵۶۰ هزار تن را نشان می دهد.

تولید ۲۱.۴ میلیون تن آهن اسفنجی
بررسی آمار۹ماهه امسال گویای تولید ۲۱ میلیون و ۴۳۳ هزار تن آهن اسفنجی است که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال گذشته رقم هشت درصدی را ثبت کرد.
ایران در بین فولاد سازان جهان رتبه دوم تولید کنندگان آهن اسفنجی را بعد از هند به خود اختصاص داده است.
میزان تولید آهن اسفنجی در۹ماهه منتهی به آذر پارسال رقم ۱۹ میلیون و ۸۲۶ هزار تن را نشان داد.

به گزارش ایرنا، ایران اکنون در جایگاه دهمین فولاد ساز جهان قرار گرفته و انتظار می رود با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن درسال ۱۴۰۴ به رتبه هفتمین تولید کننده فولاد برسد.
            

اشتراک گذاری :
ارسال نظر