بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
در گفت‌وگو بورس‌نیوز با مدیرمالی "ددام" تشریح شد:

تاثیر یک اتفاق در سهمی با بازدهی ۶۵۰ درصدی!

«ددام» هم در زمینه تولید داروی انسانی و هم داروی دامی فعالیت داشته اما؛ در حوزه داروهای انسانی، تمرکز شرکت بر تولید نسل چهارم پنی سیلین است.
کد خبر : ۲۰۸۳۴۸

تاثیر یک اتفاق در سهمی با بازدهی ۶۵۰ درصدی !

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از پر‌بازده‌ترین سهم‌های بورس در سال جاری سهم شرکت زاگرس فارمد پارس بوده است.

«ددام» امسال بازدهی بیش از ۶۵۰درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده و این شرکت گزارش‌های جذابی نیز روانه کدال کرده است.

این شرکت در ۹ ماهه به ازای هر سهم ۳۸ تومان سود محقق کرده که ۵۴۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و حکایت از موفقیت شرکت در کنترل هزینه‌ها دارد و البته گزارش تولید و فروش دی ماه نیز حاکی از عملکرد مطلوب این شرکت است.

درآمد ۱۰ ماهه فروش این شرکت ۱۲۰ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال قبل است.

علاوه بر این سهامداران صنعت دارو از مدت‌ها قبل چشم به راه حذف ارز دولتی دارو هستند و اتفاقی که بعد از حذف ارز دولتی قند و شکر، شدنی تر به نظر می رسد. البته گفته شده دارو تا پایان سال ۹۹ مشمول تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی است، اما بعضی بد قولی ها سبب شده به این وعده ها کمتر دل خوش کنیم.

حمیدرضا بشیری مدیر مالی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در صورت حذف ارز دولتی صنعت دارو، حاشیه سود شرکت های داروسازی حفظ خواهد شد چراکه علاوه بر تاثیر بر بهای تمام شده، نرخ فروش داروها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: موافق حذف ارز دولتی صنعت دارو هستم، زیرا با حذف ارز دولتی، دارو با قیمت مناسب‌تر و واقعی‌تری به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

وی افزود: البته صادرات قاچاق دارو و حذف ارز دولتی به این بهانه را قبول ندارم. شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس تقریبا ۵ درصد از محصولات خود را به صورت رسمی صادر می‌کند؛ ولی تقاضای محصولات در حدی افزایش نداشته که بیش از نیاز بازار داخل بوده باشد و آن را ناشی از تقاضا برای صادرات قاچاق بدانیم.

وی در خاتمه گفت: «ددام» هم در زمینه تولید داروی انسانی و هم داروی دامی فعالیت دارد. اما در حوزه داروهای انسانی، تمرکز شرکت بر تولید نسل چهارم پنی سیلین است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر