بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

لبخند صنایع منتفع از حذف دلار ۴۲۰۰تومانی

پولی که وارد بازار شده هدایت کننده بوده و هر گروهی که دارای جذابیت باشد نقدینگی را به سمت خود می‌کشاند و رشد بیشتری خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۸۴۳۶

تجدید ارزیابی و ارزندگی خودرویی‌ها

حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص خودرو و دارویی ها به بورس نیوز اظهار کرد: تجدید ارزیابی خودرویی‌ها جدی شده اما؛ تمام زیرگروه‌های این صنعت از این قائده مستثنی نیستند، ایران خودرو ۲۵۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بدست آورده بنابراین از نظر سرمایه‌گذار‌ها این سهم‌ها ارزنده و جذاب بوده و به این امید که سود سرشاری برایشان حاصل شود.

وی ادامه داد: شرایط گروه دارو متفاوت بوده و با نرخ دلار رشد را در خود می‌بیند و با توجه به اینکه صادرات دارو به کشور‌های اطراف صادر و نرخ‌هایشان نیز با دلار محاسبه می‌شود، برای دارویی‌ها به صرفه است.

مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در رابطه با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در برخی از شرکت‌های بورسی عنوان کرد: بسته به کارآمدی دلار برای این شرکت‌ها دارد و ممکن بوده که این نرخ دلار برای مواداولیه آن‌ها تعیین شده باشد یا برای فروش؛ اگر مواد اولیه آن‌ها با دلار ۴۲۰۰ تومان تامین شود مانند گروه "مینو" که شکر مصرفی‌شان با این نرخ خریداری می‌شود و اگر دلار آزاد شود برای منافع این شرکت در کوتاه مدت خوب نیست، هزینه‌های آن‌ها افزایش می‌یابد و حاشیه سودشان با کاهش مواجه می‌شود.

طریقی افزود: آزاد سازی دلار به نفع گروه لاستیکی بوده با توجه به اینکه بسیاری از مواد اولیه شان داخلی هست و تبادلی با دلار نداشته و اگر بخواهند فروش خود را بر حسب دلار آزاد حساب کنند به نفعشان خواهد بود، چون نرخ مواد اولیه شان تغییری نمی‌کند حاشیه سودشان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع بازار را پول هدایت می‌کند و هر گروهی که دارای جذابیت باشد نقدینگی را بیشتر به سمت خود می‌کشاند و رشد بیشتری خواهد کرد. گروه‌های خودرو، دارو وسیمان جز گروه‌های جذاب بازار هستند و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها و فلزات پول زیادی را نمی‌توانند از سهامداران حقیقی جذب کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رشدی ۷۰۰ هزار واحدی در انتظار شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

وقتی شارژرها خالی می‌کنند!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جایگاه دلار در گپ "نیمایی" و "صرافی ملی"

از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اجرایی می‌شود؛

صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۴۷میلیارد ریالی "نتوس"

ارسال نظر