بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم‌ عصر؛

الهم ارزقنا یک مقدار تحریم!

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به چله‌گرفتن قطعه‌سازان در محراب برجام تا افزایش‌سرمایه‌ای برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و خیال خام سهامداران تازه‌وارد.
کد خبر : ۲۰۸۹۰۶

ساعت پنج‌ونیم‌ عصر؛

به گزارش بورس‌نیوز، واپسین روز معاملات سعادت‌آباد کاملا مبرهن بود که گوش سهامدار وامدار تحلیل‌های تکنیکال نیست و بیشتر به سمت شایعات و اخباری همچون افزایش‌سرمایه غش می‌کند.

اینکه مرکزیت ذهن "سرمایه‌های تازه‌وارد" بر افزایش‌سرمایه بنا شده و بی‌محبا در چاق کردن نرخ برخی سهم‌ها شریک می‌شوند، تجربه ثابت کرده هیچ بعید نبوده که در اوج قیمتی هر سهم و در کمال ناباوری، حادثه‌ای مشابه ریزش برج‌های دوقلوی آمریکا برای آن‌ها در پیکره دفترچه یادداشت‌شان هک شود.

افزایش‌سرمایه از هر کوی و برزن یک شرکت به‌معنای رشد ارزش‌ذاتی آن‌سهم و عملکرد مثبت دکان نیست چه‌بسا مانند خیلی از صنایع امروز بازار که تا دیروز رخسارهِ قرمز داشتند، تنها توجیه و بهانه‌ای برای عقب‌ماندگی و حتی زیان‌انباشته خودشان باشند که شما سنگ‌بنای سودسازی را بر آن بنا می‌کَنید.

دست دعای قطعه‌سازان به زیر برجام
خبر کوتاه است و جانسوز، "از خدا می‌خواهیم تحریم‌ها ادامه داشته باشد" پاراف، قطعه‌سازان؛ قطعه‌سازانی که به‌قول خودشان خودروسازان حتی جواب آن‌ها را نمی‌دهند این‌روز‌ها دست به دعا برداشته‌اند که به‌خاطر تقویت تولید داخل زیر لب ذکر الهم ارزقنا یک مقدار تحریم! را بلند کرده‌اند تا نون خشکی را در کاسه تحریم‌ها بمالند؛ باید خدمت این دبیر گرامی عرض کرد که آفرین، باید فکر نان بود که خربزه آب است.
البته امروز خبری مبنی بر آزادسازی واردات خودرو نیز شنیده شد که اگر این واقعه راست باشد، شاید دلیل دستان دراز شده بر دعا را اینگونه بتوان توصیف کرد.

بیمه‌ای که متهمین را بیمه می‌کند
شایعه شده که همسر متهم امنیتی در حال لابی برای مدیرعامل شدن در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است! آیا درباره اخراج و جذب ده‌ها کارمند در یکسال اخیر در بیمه ملت نهاد‌های نظارتی ورود نمی‌کنند؟!
یک هفته پس از عزل پرسروصدای "ن. ص" از کرسی مدیریت عاملی این شرکت بیمه، اکنون گزارش شده که در خلال یکسال مدیریت او بر این شرکت، دستکم ۶۰ نفر از کارکنان از سمت خود برکنار شده و در عوض در همین بازه زمانی ۱۲۲ نفر هم جذب این شرکت بیمه‌ای شده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
"ملت" به شایعات افزایش‌سرمایه واکنش نشان داد؛

بدون اجازه سهامداران، خیر!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
سلام مهندس
چقد عصبانی هستی تو هم داری حسودی میکنی که سهام ها رشد داشته عقب افتادی
خواستن توانستن هست .الانم دیر نیست.