بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

اعضای تازه وارد سهام عدالت

وجود شایعاتی مبنی بر تغییر در پرتفوی سهام عدالت بورس نیوز را برآن داشت تا به شفاف سازی در این خصوص بپردازد.
کد خبر : ۲۰۹۰۲۸
 
اعضای تازه وارد سهام عدالت/ تحویل مستقیم سهام به مردم
 
به گزارش بورس نیوز، علایمی از تغییر پرتفو این سهام اعم از شرکت‌ها و درصد‌ها به چشم نمی‌خورد. چرا که هر گونه جابجایی یا تغییر ایجاد بی نظمی خواهد کرد.
 
اطلاعات حاکی از این است پرتفو سهام عدالت مبلغی حدود ۲۶۶۰۰ میلیارد تومان بوده که رقم ارزش آن در بازار تقریبا ۵ و نیم برابر یعنی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

شرکت‌های سهام عدالت پابرجا مانده اند
همچنین شرکت‌های پرتفوی این سهام نیز بدون هیچ تغییری همچنان ۴۹ شرکت شامل ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیر بورسی را در خود گنجانده است.

تغییر پتروشیمی‌های سهام عدالت رد می‌شود
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: اطلاعات موجود در سایت سهام عدالت نشان می‌دهد ۴۹ شرکت اعم از پتروشیمی خلیج فارس، شهر صنعتی البرز، دخانیات‎و... مشمول سهام عدالت بوده و واگذار شده اند. 

وی ادامه داد: زمانی که یک شرکت مشمول طرح واگذاری بود سهام آن به واسطه قانون به دهک‌های کمتر برخوردار فروخته می‌شود.

تفاوت در سیستم عرضه سهام عدالت
احمدی هرگونه تغییر در پرتفو سهام عدالت (گروه پتروشیمی) را رد کرد و افزود: طبق گفته رییس سازمان خصوصی سازی ۵ پتروشیمی جدید در قالب سهام عدالت عرضه خواهد شد، اما تصمیم بر تحویل مستقیم به خود مردم گرفته شده و با سیستم قبلی عرضه سهام عدالت متفاوت است.

مردم از عدم واگذاری سهام عدالت ناراضی اند
این کارشناس بازار سرمایه خصوصی سازی را اتفاقی خوب و مبارک دانست و اضافه کرد: گره موجود در حال حاضر عدم اجرایی شدن دوره ۱۰ ساله و واگذاری سهام تا پایان سال ۹۶ بوده که نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.

احمدی از بررسی مکانیزم‌های مناسب سخن گفت و افزود: راه‌های مختلفی در دست بررسی است. مانند اینکه آیا سهام مستقیم به مردم داده شود یا صندوق‌های قابل معامله‌ ای تی اف تاسیس شوند. هر کدام از این گزینه‌ها تهدید‌ها و فرصت‌هایی را همراه خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طرح ارایه شده در مجلس پیش بینی می‌شود به افراد حق انتخاب داده شود در رابطه با اینکه این طرح سازمان خصوصی سازی برای شرکت‌های جدید بوده و شرکت‌های قبلی را شامل نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت چاره‌ای جز خروج از تصدی‌گری اقتصادی ندارد؛

دولت حق رای پالایشگاه‌ها را از دست نمی‌دهد

گزارش بورس‌نیوز از یک سهام غیر شفاف؛

وعده آزادسازی سهام عدالت پس از ۳ سال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهام خودرویی‌ها، امسال عرضه نخواهد شد!

کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

ارسال نظر