بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
اثر کوتاه مدت انتخابات مجلس بر بورس بررسی شد؛

رخدادهای سیاسی و وزش باد صبا در بازارسرمایه

بازار رشد مناسبی داشته و منابع خوبی نیز جذب کرده و در حال حاضر فرصت و انگیزه مناسبی را برای پذیرش شرکت‌های جدید و افزایش سرمایه ایجادکرده است.
کد خبر : ۲۰۹۲۶۵

بازار سرمایه و رخدادهای سیاسیمحمدرضا آرام‌بنیار کارشناس بازارسرمایه در خصوص تاثیر جو انتخابات بر رشد شاخص به بورس‌نیوز اظهارکرد: انتخابات مجلس اثر مستقیم بر بورس ندارد مگر اینکه مجلس پیش رو تمرکز خود را بر تولید، رونق و تسهیل فعالیت‌های تولیدی و صادراتی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های بورسی بگذارد، در مجموع رخداد‌های سیاسی بیشتر اثر روانی و کوتاه مدت بر بورس خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ممکن بوده که جو سیاسی با توجه به انتظارات، اثرات روانی بر بورس داشته باشد به ویژه شرکت حداکثری مردم در انتخابات سالم و بی دغدغه اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت.

آرام‌بنیار افزود: بازار سرمایه بخشی از نظام اقتصادی بوده و نه عنصر عامل و کنترل کننده؛ انتخابات مجلس و قوه مقننه می‌تواند فضای محیطی برای بازار سرمایه ایجاد می‌کند و این قوه مقننه هست که اثرات مثبت بر بازار دارد تا بورس بر مجلس و انتخابات. افراد و گرایشات مجلس اثرگذار هست و اگر گرایش نمایندگان این دوره اقتصادی، تولید و صادرات محور باشد قطعا می‌توانند انتظار رشد بازار سرمایه را ایجاد کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با رشد شاخص تا پایان سال تصریح کرد: رشد شاخص بستگی به عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی دارد و احتمالا در این میزان دچار نوسان خواهد شد و نمی‌تواند رشد قابل توجهی را تا یک ماه آینده داشته باشد، البته بازار رشد خوبی را تا به امروز داشته و منابع خوبی نیز جذب شده و شاخص در حال حاضر فرصت و انگیزه مناسبی را برای پذیرش شرکت‌های جدید و افزایش سرمایه ایجاد می‌کند و نشان از امکان عرضه سهام با قیمت مناسب دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر