بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

استقبال پرشور از عرضه‌اولیه "استارت‌آپ‌ها"

عرضه اولیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کند و حدود ۲۵۰ شرکت استارت‌آپی متقاضی پذیرش و ورود به بازارسرمایه هستند.
کد خبر : ۲۰۹۲۹۴

پیش بینی استقبال پرشور از عرضه اولیه «دیجی کالا»

به گزارش بورس نیوز ورود استارت‌آپ‌ها به بازارسرمایه در سال‌های اخیر از مباحث پُر بحث و حاشیه این بازار بوده است.

از طرفی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش دامنه فعالیت استارت‌آپ‌ها در تمامی حوزه‌ها، از بازاریابی تا ارایه خدمات در تقریبا تمامی صنایع و مشاغل، این صنعت نوپا نیز انتظار دارد امکان استفاده از مزایای بازارسرمایه برای استارت‌آپ‌ها فراهم شود و از سوی دیگر، پیچیدگی ارزش‌گذاری، دغدغه‌هایی برای بعضی فعالان و متولیان بازارسرمایه ایجاد کرده و در نتیجه این دغدغه‌ها، هنوز هیچ یک از کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق به حضور در بازار سرمایه نشده‌اند.

برای مثال شرکت‌هایی نظیر اسنپ و دیجی کالا از جمله شرکت‌هایی بوده که مدت‌هاست پیگیر حضور در بازارسرمایه هستند.

استارت‌آپ‌ها فصل جدید بازارسرمایه

حسین زمانی درمزاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در شرایط فعلی بازارسرمایه، با توجه به عمق این بازار و خوشنامی «بسیاری از استارت‌آپ‌ها»، معتقدم عرضه این مجموعه در بازارسرمایه، برای سرمایه‌گذاران جذاب بوده و عرضه این شرکت در بورس، نقدینگی مناسبی را جذب بازار خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در بازارسرمایه، عرضه‌اولیه می‌شوند شناخته شده نیستند اما؛ «بسیاری از استارت‌آپ‌ها» جزو شرکت‌های شناخته شده کشور بوده و به‌عنوان یک استارت‌آپ موفق، مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیز هست، بنابراین به نظر می‌رسد این شرکت در عرضه‌اولیه مورد استقبال سهامداران قرار بگیرد و شاهد حضور حداقل ۱.۵میلیون سهامدار در عرضه اولیه این شرکت خواهیم بود.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه اولیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کند ضمن آنکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات، حدود ۲۵۰شرکت استارت‌آپی متقاضی پذیرش و ورود به بازار سرمایه هستند و به‌عنوان فعال بازار سرمایه، از عرضه کسب و کارهای اینترنتی و شرکت های استارت آپی در بازار سرمایه استقبال کرده و پیش‌بینی می‌کنم اهالی بازارسرمایه نیز استقبال خوبی از این شرکت ها به عمل خواهند آورد.

 

در مورد عرضه استارت‌آپ‌ها در بازارسرمایه اینجا بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

غول‌های استارت‌آپی در پارکینگ "بورس"

کارشناس کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

قد علم کردن غول های استارت آپی در برابر کرونا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش مالیات و رونق در بورس

ارسال نظر