بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر : ۲۰۹۳۳۴

به گزارش بورس نیوز، رمضان کریتی ثانی مدیرعامل زغال سنگ پروده طبس بهره برداری هشتمین کارگاه استخراج لانگوال خبر داد و گفت:

هشتمین کارگاه استخراج لانگوال شرکت زغال سنگ پروده طبس تحت عنوان E4 همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر، وارد فاز عملیاتی شده و استخراج ذخایر آن آغاز شد. این کارگاه در عمق ۶۰۰ متری زمین قرارداشته و ذخیره زغال سنگ آن حدود یک میلیون تن است و طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده، فرایند استخراج زغال سنگ از این کارگاه تا پایان سال ۱۳۹۹ به طول خواهد انجامید.

با لحاظ کردن ذخیره این کارگاه، مجموع استخراج زغال سنگ خام شرکت از ابتدای فعالیت بهره برداری، به بیش از ۱۰ میلیون تن و مجموع کنسانتره تولیدی شرکت نیز حدود ۵ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس:

علیرغم اینکه فقط ۵% ذخیره پروده را در اختیار داریم، اقدامات بزرگی برای توسعه همه جانبه شهرستان در قالب مسئولیت های اجتماعی انجام داده ایم.

وجود ۷۶% ذخایر زغال سنگ کشور در منطقه طبس، زغال سنگ را به عنوان محور اصلی توسعه منطقه در سالهای اخیر مورد توجه قرار مسئولین قرار گرفته است، هرچند که این مهم هنوز به مفهوم واقعی کلمه تحقق نیافته و عینیت بخشیدن به این موضوع، مستلزم همراهی و هم افزایی متولیان مدیریتی منطقه و مسئولین امر در رده های بالای کشوری است تا سندی جامع و کامل برای توسعه بر محوریت زغال سنگ تدوین شود.

کریتی ثانی تأکید کرد: شرکت زغال سنگ پروده طبس از مجموعه شرکت های تابعه تاصیکو و شستا بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران محسوب شده و در حال حاضر به تنهایی حدود نیمی از نیاز صنایع داخلی به این محصول را تأمین می کند، علاوه بر اهداف اجرایی و عملیاتی خود، آبادانی منطقه را در زمینه های معدنی، صنعتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی همواره مدنظر قرار داده و اقدامات مؤثری را صورت داده است.

نکته حائز اهمیت که شاید کمتر به آن توجه می شود این است که شرکت زغال سنگ پروده طبس در حالی بیشترین سهم را در توسعه و آبادانی منطقه در حوزه های مختلف به خود اختصاص داده که فقط حدود ۵درصد از ذخیره ۱/۱ میلیاردتنی پروده را جهت معدنکاری در اختیار دارد و بخش عمده و قابل توجه ذخایر این منطقه در اختیار بخش دولتی و سایر شرکت های منطقه است.

تحقق واقعی توسعه بر محور زغال سنگ زمانی در شهرستان وسیع و گسترده طبس انجام خواهد شد که برنامه ای جامع برای مشارکت تمامی دست اندرکاران این حوزه تدوین شده و تمامی بهره برداران منطقه به فراخور منابع در اختیار، در پروژه توسعه جامع منطقه مشارکت فعال داشته باشند.

بدیهی است انجام این مهم علاوه بر اینکه تمرکززدایی از یک بهره بردار خاص را به همراه خواهد شد، روند توسعه را نیز شتاب بخشیده و انتفاع عموم مردم شهرستان را به همراه خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر