بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
سهامداران به سود غول‌های معدنی اتکا کردند؛

تعدیل سودی ۱۳۲ درصدی از سبد "وسپه"

رشد چشمگیر بیش از ۱۳۰ درصدی درآمد سود سهام این شرکت عمدتا به دلیل افزایش سودآوری شرکت‌های گلگهر، چادرملو، پتروشیمی فن آوران و ... است.
کد خبر : ۲۰۹۹۳۹

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با اعلام رشد ۱۳۰درصدی سودآوری سود ناخالص شرکت سرمایه‌گذاری سپه در سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ همچنان سهام این شرکت به عنوان گزینه‌ای جذاب از سوی سرمایه‌گذاران مورد توجه خواهد بود.

رشد چشمگیر بیش از ۱۳۰درصدی درآمد سود سهام این شرکت عمدتا به دلیل افزایش سودآوری شرکت‌های گلگهر، چادرملو، پتروشیمی فن آوران و ... بوده و شناسایی سود قابل توجه ۱.۶۰۰ میلیارد ریالی حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها نیز عمدتا به دلیل سود حاصل از فروش نماد‌های "کگل"، "وغدیر"، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، "ملت"، "ساراب"، "شپدیس" و ... بوده است.

بخش اصلی تشکیل‌دهنده سود سرمایه‌گذاری شرکت در سال گذشته را نیز می‌توان به سود تقسیمی ۷۳۸ میلیارد ریالی گل گهر، ۵۳۵ میلیارد ریالی چادرملو، ۱۹۸ میلیارد ریالی پتروشیمی فن آوران و ۱۵۴ میلیارد ریالی پتروشیمی زاگرس معرفی کرد.

لازم به ذکر است، با توجه به افزایش و شناسایی سود‌های سال ۱۳۹۸ شرکت‌های گل گهر و چادر ملو به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال مالی آینده، شاید قیمت‌های کنونی سهام این شرکت به نوعی از جذابیت کافی برای سهامداران حقوقی برخوردار باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری سپه؛

"وسپه" از سهامداران دعوت کرد

نگاهی بر عملکرد سه ماهه این سرمایه‌گذار معدنی؛

"وسپه" نماد مورد توجه این روزهای بورس

افزایش سرمایه ۱۰۸درصدی این معدنی به نفع سهامداران می‌شود؛

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده "کگل"

این شرکت بر بازار سهام متمرکز است؛

فضای باز «وسپه» برای رشد

ارسال نظر