بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
استاندار مرکزی در آیین افتتاح پروژه کهاب پتروشیمی شازند:

پتروشیمی شازند الگویی در زمینه کاهش آلاینده‌ها

یکی از محصولات استراتژیک و ارزشمند پتروشیمی شازند که به طور متوسط روزانه حدود یک هزار تن تولید می‌شود ترکیبات هیدروکربنی از قبیل A۹۲ A۸۰, PGH, بوده که درحال حاضر بخش عمده این محصولات به کشور‌های منطقه صادر می‌گردد.
کد خبر : ۲۱۰۳۰۵

به گزارش بورس نیوز، پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی شرکت پتروشیمی شازند با عنوان پروژه کهاب (VRU) روز دوشنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه با حضور آقازاداه استاندار محترم مرکزی و معاونین ایشان، فرماندار شهرستان شازند، ائمه جمعه شهر‌های شازند، مهاجران و ولدخانی مدیرعامل و جمعی از مسئولین استان مرکزی و شهرستان شازند افتتاح و به بهره برداری رسید.

پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده‌ها می‌تواند یک الگو برای همه صنایع باشد
آقازاده با حضور در واحد بازیافت بخارات هیدروکربنی مجتمع پتروشیمی شازند پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی این مجتمع را افتتاح نموده و ضمن بازدید از روند اجرایی آن، توسط متخصصین و کارشناسان پتروشیمی در خصوص این پروژه توضیحات مشروحی برای ایشان ارائه گردید و استاندار مرکزی از تلاش‌ها و توانمندی متخصصین شرکت به دلیل راه اندازی این پروژه مهم تقدیر و تشکر نمودند.

یکی از محصولات استراتژیک و ارزشمند پتروشیمی شازند که به طور متوسط روزانه حدود یک هزار تن تولید می‌شود ترکیبات هیدروکربنی از قبیل A۹۲ A۸۰, PGH, بوده که درحال حاضر بخش عمده این محصولات به کشور‌های منطقه صادر می‌گردد که محصولات یاد شده به صورت مایع و به وسیله تانکر‌های حمل و نقل جاده‌ای بارگیری می‌شود.

به هنگام بارگیری از طریق دریچه‌های بالای مخزن مقدار قابل توجهی بخارات هیدروکربنی از بالای دریچه‌ها در هوای اطراف منتشر می‌گردد که با توجه به ترکیب درصد مواد تشکیل دهنده محصولات فوق الذکر (این مواد هیدروکربنی) قابلیت انتشار، انفجار، اشتعال، آتش سوزی و انتشار در محیط را می‌تواند به همراه داشته باشد. همچنین انتشار بخارات هیدروکربنی باعث هدررفت مقادیر قابل توجهی ترکیبات ارزشمند می‌گردید که تقریباً حدود دو هزار لیتر در روز محاسبه می‌گردد. با اجرای طرح احداث واحد VRU جمع آوری ایمن و بازیافت بخارات هیدروکربنی در مجتمع پتروشیمی شازند به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

برای اجرای این طرح که مدت دو سال و شش‌ماه به طول انجامید میزان یک میلیون و یکصد هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیست و پنج میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی انجام گرفت که این هزینه در راستای حفظ محیط زیست و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است که رویکرد و هدف ویژه مدیریت ارشد پتروشیمی شازند را محقق ساخته است.

راحی، نظارت و اجرای این طرح تحت مدیریت امور طرح‌های توسعه و تلاش مجدانه و همکاری کارشناسان متخصص بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی شازند به سرانجام رسیده است.

شرکت پتروشیمی شازند پیشرو در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و اهداف محیط زیستی با راه اندازی پروژه کهاب (VRU) حدود ۱، ۵ لیتر مواد هیدروکربنی به ازای هر متر مکعب محصول مایع در حال بارگیری را بازیافت خواهد نمود که این اقدام در جهت صیانت از محیط زیست و پاکی محیط پیرامونی و رعایت صرفه جویی نقش اساسی داشته و مضافاً اینکه کنترل و کاهش آلودگی هوا و حفظ اکوسیستم‌های منطقه نقش بسزایی را ایفا می‌نماید.

پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده‌ها می‌تواند یک الگو برای همه صنایع باشد

در حاشیه افتتاح پروژه کهاب شرکت پتروشیمی شازند در جلسه‌ای که با حضور استاندار محترم مرکزی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن جلسات مجتمع پتروشیمی برگزار شد، مهندس ولدخانی مدیرعامل ضمن خیر مقدم و تقدیر از مهندس آقازاده استاندار محترم مرکزی و سایر مدعوین و حمایت مسئولین استان از شرکت پتروشیمی شازند بیان داشتند علی رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه بین المللی در سال جاری و تحمیل فشار بر صنایع کشور، خوشبختانه با تلاش سایر همکاران و حمایت‌های ویژه مجموعه استانداری مرکزی، شرکت پتروشیمی شازند در سال ۹۸ عملکرد مناسبی داشته و پیش بینی می‌شود فروش این شرکت تا پایان سال به حدود ۶۵۰۰۰ میلیارد ریال برسد که این میزان فروش یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل خاطر نشان ساختند شرکت پتروشیمی شازند در مرداد ماه ۹۸ با انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی خود برای اولین بار در کشور به دانش فنی و تکنولوژی توربو کمپرسور‌های الفین دست یافت و این موفقیت‌ها با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان این شرکت و بدون حضور متخصصین خارجی صورت پذیرفت و این شرکت آماده ارائه دانش و تجربیات تعمیرات اساسی خود به سایر مجتمع‌های پتروشیمی کشور است. همچنین این شرکت موفق به بومی سازی ساخت داخلی بیش از هزار قطعه و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی شده است.

ایشان با اشاره به صادرات شرکت اظهار داشتند با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان این شرکت بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های آسیای میانه گسترش داده و ضمن تامین نیاز بازار داخلی، صادرات پتروشیمی شازند در سال ۹۸ به ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

ولدخانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های شرکت در زمینه تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و پروژه‌های زیست محیطی به اجرای پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی (VRU) اشاره نموده و گفتند روزانه نزدیک به ۱۰۰۰ تن از محصولات هیدروکربنی از مجتمع بارگیری می‌شود که بخشی از این بخارات در فضای آزاد منتشر گردیده که با اجرای این پروژه بخارات منتشر شده جمع آوری و به محصول تبدیل می‌شود. همچنین پروژه طرح توسعه واحد اتوکسیلات نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید که با اجرای آن شاهد افزایش تولید این محصول خواهیم بود.پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده‌ها می‌تواند یک الگو برای همه صنایع باشد

مدیرعامل در پایان سخنان خود به جذب نیرو‌های بومی در پتروشیمی شرکت نیز اشاره داشته و بیان نمودند با همکاری و تعامل خوب شرکت با مسئولین استان و شهرستان ظرف دو سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی بومی در این شرکت جذب شدند و همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته موضوع جانشین پروری نیز در حال انجام است.

در ادامه جناب آقای مهندس آقازاده استاندار محترم مرکزی در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان و مدیران شرکت پتروشیمی شازند بیان داشتند علی رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه بین المللی شاهد مدیریت علمی و اقتصادی بسیار خوبی در پیشبرد اهداف شرکت پتروشیمی شازند هستیم و همواره اخبار بسیار خوبی از دستاورد‌ها و موفقیت‌های این شرکت منتشر می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به افتتاح پروژه کهاب پتروشیمی شازند اظهار نمودند اجرای این پروژه یکی از گام‌های بزرگ این شرکت در راستای صنعت سبز بودن مجتمع پتروشیمی شازند است و مردم استان بدانند که پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده ها، سبز بودن و بخش‌های محیط زیست عملکرد بسیار موفقی داشته و می‌تواند به عنوان یک الگو برای همه صنایع باشد.

ایشان خاطر نشان ساختند جمع آوری گاز‌های هیدروکربنی می‌تواند منجر به افزایش تولید ناخالص این شرکت شود و به کاهش پراکندگی گاز‌ها در محیط پیرامونی کمک شایانی می‌نماید.

آقازاده با اشاره به انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند گفتند تعمیرات اساسی اخیر این شرکت بدون حضور مهندسین خارجی و با توانمندی متخصصین و کارشناسان پتروشیمی شاند به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت به پایان رسید و این موفقیت افتخار بزرگی در زمینه خودکفایی و استقلال اقتصادی و صنعتی است.

استاندار مرکزی به وضعیت فروش پتروشیمی شازند نیز اشاره نموده و عنوان داشتند این شرکت با فروش بیش از ۶۵۰۰۰ میلیارد ریالی رکورد بسیار خوبی در زمینه فروش به ثبت رسانده که نیاز بازار داخلی را به محصولات تولیدی این شرکت مرتفع نموده است.

ایشان در ادامه افزودند در سال گذشته استان مرکزی بیش از ۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته که بخش عمده‌ای از این صادرات مربوط به پتروشیمی شازند بوده و در سال جاری نیز نقش این شرکت در صادرات استان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و پیش بینی می‌شود پتروشیمی شازند در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به اقصی نقاط جهان داشته باشد.پتروشیمی شازند در زمینه کاهش آلاینده‌ها می‌تواند یک الگو برای همه صنایع باشد

آقازاده تاکید نمودند وظیفه مجموعه استان حمایت از صنایع ملی و فراملی، چون پتروشیمی شازند است و این شرکت یکی از بهترین و برترین واحد‌های صنعتی و اقتصادی استان مرکزی است.

استاندار مرکزی در پایان سخنان خود با تقدیر از روند جذب نیروی بومی در شرکت پتروشیمی شازند عنوان داشتند امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولین این شرکت روند جذب نیروی بومی استمرار یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش معاملات به ۲۵۴ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال رسید؛

 عقب‌نشینی خریداران پلی پروپیلن "شاراک"

ارزش معاملات به ۲۵۴ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال رسید؛

 عقب‌نشینی خریداران پلی پروپیلن "شاراک"

ارسال نظر