بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت عصروپنج‌نیم عصر؛

آخرین "گریز مرد" سلسله اختلاسیون

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به خروج یکی‌دیگر از اختلاس‌گران از کشور می‌رسد و انتخاباتی که باردیگر لیست‌هایی دارد از نوع "همان همیشگی".
کد خبر : ۲۱۰۳۲۵

آخرین

به گزارش بورس‌نیوز، او در رفت! آخرین "گریز مرد" سلسله اختلاسیون نیز با دارایی ملت، رفت ؛ این فرد که در آخرین روزها به‌عنوان عابربانکی در خدمت تیم‌آبی‌های پایتخت نیز درآمد بوده و طبق شنیده‌ها و شایعات، این پُست قبل از پساخروج ایشان از کشور، تنها به قصد پولشویی و پاک‌شدن زنجیره حساب وی داشته که گویا موفق نبوده و فرار را بر قرار ترجیح داده است.

حال چرایی اهدا چنین سِمتی به این فرد اصلا مشخص نیست و اینکه چگونه فردی که احتمال و ظن آن به اختلاس می‌رفت را چنان پُست و جایگاهی می‌دهند، از همان ابهامات است که می‌توان در کشور دیگر، پناهندگی گرفت؛ البته شنیده‌های تایید نشده نیز گویای آن بوده که ذهن مردم به‌جای "فرار مرد اختلاس‌کننده از پتروشیمی" اینبار فرار عضو هیات مدیره تیم آبی پایتخت را جایگزین کردند تا ماجرای آن رقم عجیب‌وغریب پتروشیمی‌ها اذهان مردم را بیدار نکند.

یادبودی برای سلطان سکه
در آخرین قیمتی که از سکه در بازارها شنیده شد، نرخی حدود ۵ میلیون و ۲۴۶هزارتومانی را رقم زد و گویا مسئولان سکه، هنوز در رختخواب غلط می‌زنند و نمی‌خواهند از جای گرم‌ونرم خود بیدار شوند البته از اتاق فرمان نیز اشاره می‌شود که مسئولان دلار نیز خوابیده‌اند زیرا این بازار نم‌نمک نوسان مثبتی را آغاز کرده‌ُ حال ترس ما این‌است که مسئولان بورسی هم در رختخواب و آن جای گرم به‌خواب فرو روند و نقدینگی ورودی به بورس، باردیگر سرازیر بازارهای موازی شود.

کت همیشگی
درب انبار تبلیغات انتخابات باز شد و برخی افراد همان همیشگی‌ها را بر دیوار زدند، "ع.م"، "س.ج"،"پ.م" و ... گویا این تبلیغات را به حجم انبوهی زده بودند که سالیان سال بتوانند از آن استفاده کنند اما؛ سوال آنجاست شمایی که ۳۰سال در حمایت از کارگر بودید، کجای سفره کارگر را گرفتید که بازهم با همان شعار می‌آیید آقای دبیرکل! تنها شکل کارگر و لباس‌های تکراری و تاناکورایی کافی نیست.

نوشدارو بعد از مرگ سهراب
فولادی ها امروز هم پرچمدار اخبار هستند. افزایش قیمت ها آنقدر دامنه دار شده که دیروز معاملات بورس کالا ابطال شد و امروز هم مدیران صمت، ایمیدرو، بورس کالا، انجمن فولاد، و سندیکای لوله و پروفیل و... جلسه تشکیل داده اند تا تدبیری بی اندیشند. فقط افسوس که در این مملکت عادت کرده ایم اول اجازه دهیم قیمت ها تا عرش اعلا بالا برود و بعد جلسه تشکیل می دهیم و موز میل می کنیم و در نهایت آنچه گران شده، اندکی ارزان می شود و بشکن می زنیم که خیلی خوبیم ما...

تحریم یا فرصت؟
البته افزایش قیمت های محصولات فولادی یک خبر خوب هم در دل خود داشت. اینکه داخلی سازی جواب داده و مصرف ورق در صنعت خودرو و لوازم خانگی و... افزایش یافته است. ضمن اینکه برخی محصولات فولادی که قبلا وارد می شده، اینک در داخل کشور تولید می شود و تولیدکنندگان در اندیشه صادرات مازاد تولیدات خود نیز هستند. وزیر بهداشت هم اعلام کرده بومی سازی تولید دارو ۳۰ درصد افزایش داشته! امیدواریم تحریم ها کمی هم سبب خیر شود.

از عجایب جاده مخصوص
خودروساز جاده مخصوص پیش فروش دارد؛ ثبت نام حالا، تحویل خودرو اسفند ۹۹! ۵ دقیقه ای هم ظرفیت ثبت نام تکمیل می شود؛ فقط هم چند مدل خودروی محدود؛ آن وقت انتظار داریم گران نشود... البته یک خبر عجیب هم شنیدیم، افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو در کشور طی دو ماهه آذر و دی امسال! حالا چرا باز عرضه ها اینقدر قطره چکانی است، ما نفهمیدیم.

بنام کارگران و بکام شیپورچی
دیروز دوستان مرحمت کرده و به کارفرمایان توصیه کردند کارگران را اخراج نکنند و حتی شده با حداقل امکانات، کارگران را سر کار نگه دارند. دوستان گویا فراموش کرده اند که هیچ کارفرمایی از اخراج نیرو منفعت نمی برد و وقتی چرخ تولید نچرخد، مجبور به تعدیل نیرو می شود. چرخ تولید هم اگر لنگ می زند فقط تقصیر دشمن نیست و بی کفایتی بعضی مدیران، سبب ساز بوده است. مثلا همان ها که سرکارند تا کاری برای رفاه بیشتر کارگران انجام دهند و هیچ نکرده اند جز اینکه امروز در بهارستان، چرت می زنند...

چین کوتاه آمد
و در پایان اینکه احتمالا تنش های تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافته و بازارهای جهانی وضعیت بهتری خواهند داشت. چین، کوتاه آمد و تقاضا برای معافیت از تعرفه واردات ۶۹۶ کالای وارداتی از آمریکا شامل محصولات کشاورزی و انرژی مانند گوشت خوک، سویا، گاز طبیعی مایع و نفت خام را پذیرفت. بهبود شرایط بازارهای جهانی و افزایش قیمت کامودیتی ها، تاثیر مثبتی بر بورس ما خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

دم خروس در گل مانده ها!

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

نجوای اسیران در بند پاستور

ساعت پنج و نیم عصر؛

جنگ کارآموز و کارآزموده

ارسال نظر