بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
وضعیت و عمکلرد "قرن" در آستانه عرضه اولیه بررسی شد؛

خوش‌بینی برآوردی برای سودخالص آتی "قرن"

سود خالص محقق شده در دوره ۹ ماهه و همچنین گزارش عملکرد ۱۰ ماهه شرکت که براساس آن فروش ثبت شده شرکت معادل ۷.۷۷۲ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۱۰۳۵۴

قیمت گران جهت عرضه اولیه سهام شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در جریان معاملات روز گذشته شاهد عرضه‌اولیه ۱۰درصد از سهام شرکت پدیده شیمی قرن در نماد قرن خواهیم بود.

قیمت پیشنهادی عرضه سهام این شرکت در سقف قیمتی ۱۷.۰۰۰ ریال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ۱۰۰درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت پدیده شیمی پایدار بوده و مالک اصلی این شرکت گروه گلرنگ است و حیطه فعالیت شرکت، تولید و عرضه محصولات بهداشتی بوده که در سه دسته محصولات بهداشت شخصی، بهداشت خانه و بهداشت البسه است.

گزارش ارزش‌گذاری تهیه شده بدین‌صورت بود که سود خالص کسب شده در دوره ۹ ماهه و بر اساس سرمایه ۱.۰۰۰ میلیارد ریالی معادل ۱.۴۳۹ میلیارد است و در گزارش ارزش‌گذاری شرکت، سود خالص پیش‌بینی شده امسال معادل ۲.۷۳۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شده و این خوش‌بینی در برآورد سود سال ۹۹ شرکت نیز مشاهده می‌شود.

با توجه به سود خالص محقق شده در دوره ۹ ماهه و همچنین گزارش عملکرد ۱۰ ماهه شرکت که براساس آن فروش ثبت شده شرکت معادل ۷.۷۷۲ میلیارد ریال بوده، به نظر می‌رسد که حداکثر سود خالص قابل دستیابی شرکت در سال جاری کمتر از ۲.۰۰۰ میلیارد ریال محقق شود.

مشتریان اصلی شرکت در حال حاضر عمدتا از شرکت‌های وابسته و هم گروه هستند. بخش عمده‌ای از درآمد‌های عملیاتی شرکت از محل فروش محصولات به سه شرکت پخش پدیده پایدار، گروه صنعتی آنیتا سان و همچنین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بوده است.

ظرفیت اسمی شرکت همان طور که در بالا نیز اشاره شد در بخش تولید محصولات بهداشتی و در سه حوزه اصلی تعریف شده است. جمع کل ظرفیت اسمی پیش‌بینی شده شرکت معادل ۲۹۴ هزار تن انواع محصولات بهداشتی است. این ظرفیت در سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۰۵ هزار تن و در دوره ۶ ماهه سال جاری معادل ۵۷ هزار تن محقق شده است.

ترکیب هزینه‌های تولید شرکت شامل مواد اولیه مصرفی مستقیم به میزان ۹۰ درصد، هزینه‌های دستمزد معادل ۶ درصد و سایر هزینه‌های سربار معادل ۴ درصد بوده است.

در بخش تسهیلات مالی شرکت، مبلغ ۳.۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت شناسایی شده که شامل مبلغ ۶۱۷ میلیارد ریال اوراق مرابحه منتشر شده توسط این شرکت است.

با توجه به استقبال سنگین از عرضه‌های اولیه صورت گرفته در ماه‌های اخیر، انتظار می‌رود که در عرضه امروز سهمیه کمتر از ۱۰۰ سهم به هر کد معاملاتی تخصیص یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره پدیده شیمی قرن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

ورود "قرن" تازه‌وارد به بورس

مدیرعامل "قرن" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"قرن" و "برندینگ" صادرات در CIS

ارسال نظر