بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
وای به روزی که روند تغییر کند؛

تحقق ۷۰۲ ریال زیان "کفپارس" ۷۲۰۰۰ریالی

از جمله نکات قابل توجه گزارش حسابرسی نشده این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ میتوان به عدم رشد سود ناخالص و عملیاتی با وجود رشد قابل توجه مبالغ فروش اشاره داشت.
کد خبر : ۲۱۰۳۹۲

وای به روزی که روند تغییر کند

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که تنها دقایقی از انتشار صورت‌های مالی درخشان شرکت فرآورده‌های نسوز پارس و تحقق ۷۰۲ ریال زیان به ازای هر سهم می‌گذرد، استقبال سرمایه‌گذاران از خرید سهام این شرکت افزایش یافته است. اتفاقات نادری که این روز‌ها در بازار سرمایه در حال به وقوع پیوستن بوده، این ظن را به ذهن متواتر می‌سازد که شاید بسیاری از سهامداران نمی‌دانند رنگ قرمز در صورت‌های مالی و به ویژه در سرفصل سود خالص، نشان‌دهنده تحقق زیان شرکت است.

اما در سکوت این روز‌های مسئولین و متولیان بازار سرمایه، شاید شایعه تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه شرکت فرآورده‌های نسوز پارس از این محل که البته با شفاف‌سازی‌های مبهم این شرکت نیز همراه بوده، تنها دلیل رشد قیمت سهام این شرکت زیانده است.

از جمله نکات قابل توجه گزارش حسابرسی نشده این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ میتوان به عدم رشد سود ناخالص و عملیاتی با وجود رشد قابل توجه مبالغ فروش اشاره داشت. در حالی که نرخ انواع آجر فروخته شده در سال مالی ۱۳۹۷ در حدود ۶۲ میلیون ریال به ازای هر تن بود، نرخ این محصول در سال مالی جاری به بیش از ۱۰۸ میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است.

وای به روزی که روند تغییر کند

با این وجود شناسایی ۱۳۷ میلیارد ریال زیان ناخالص از فروش حاصل از جرم که از محصولات اصلی شرکت بوده، بخش عمده‌ای سود ناخالص حاصل از فروش آجر را از بین برده تا این شرکت علی رغم رشد بیش ۷۱ درصدی درآمد‌های فروش در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال گذشته، نتواند تغییری در سود ناخالص شرکت ایجاد کند.

وای به روزی که روند تغییر کند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت فرآورده های نسوز پارس مجمع عمومی دارد؛

"کفپارس" در راه افزایش سرمایه

شاید این روز‌ها بتوان دلایل نگرانی‌های شاپور محمدی را درک کرد؛

تحقق زیانی ۱۱تومانی از سهمی با بیش از ۱۵.۵۰۰تومان

استفاده از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مجمع می‌رود؛

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱.۵۱۹ درصدی "کفپارس"

ارسال نظر