بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد به سخت‌گیری "بورس"

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس افزایش سرمایه پیشنهادی این شرکت را مبلغ ٥٨٥٠ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد که با سخت‌گیری‌های زیاد سازمان بورس مواجه و در نهایت با مبلغ ٥٢٠٠ میلیارد تومان موافقت شد.
کد خبر : ۲۱۰۴۶۹
 
جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص سخت‌گیری‌های اعمال شده ازسوی "سازمان بورس" به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: بازارسرمایه نیازمند مکانیزمی بوده تا برای پذیرش شرکت‌های بزرگ در بورس شیوه‌ای خاص تدوین شود ضمن آنکه بورس نیازمند آن بوده تا تفاوتی در نحوه برخورد با شرکت‌های کوچک و بزرگ قائل شود.
 
باید مشتریان بزرگ را زیاد تحویل بگیرند
ربیعی ادامه داد: این به این معنی نیست که مشتریان خرد از سرویس مناسبی برخوردار نباشند، اما باید مشتریان بزرگ به نسبت شرکت‌های کوچک‌تر تفاوتی وجود داشته باشد که بخش زیادی از منابع بانک‌ها به این مشتریان اختصاص داشته و در گرفتن ضمانتنامه و تسهیلات برخورد بهتری باید صورت گیرد.
 
۶ ماه در صف انتظار
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در تکمیل انتظارات خود از سازمان بورس عنوان کرد: این انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ شاخص ساز (که تعداد آن‌ها به ۱۵ شرکت می‌رسد) زمانی که قصد افزایش سرمایه، انتشار اوراق و حضور شرکت‌های زیرمجموعه خود در بورس را دارند مانند دیگر شرکت‌ها در صف انتظار ۶ ماهه قرار نگیرند.

ربیعی "بورس" را دارای ساختاری بسیار قانونمند، سختگیرانه بروکراتیک دانست و افزود: این انتظار وجود ندارد که خلاف قوانین اتفاقی رخ دهد، اما کوتاه آمدنی هم در کار نیست. 

 اعلام آمادگی برای حضور پررنگ در بورس
وی در ادامه به اقبال بورس اشاره داشت و گفت: با وجود اقبال زیاد مردم و سرمایه‌گذاری در بورس، این انتظار می‌رود که از این فضا استفاده شده و به شرکت‌های بزرگ پیشنهاد عرضه و انتشار اوراق داده شود تا بتوانیم بخشی از نقدینگی بزرگ کشور را جذب کنیم. 

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پایان از آمادگی این شرکت برای ورود شرکت‌های جدید به بازار خبر داد و افزود: این آمادگی وجود دارد به شرطی که "سازمان بورس" نیز قدری تسهیل به وجود بیاورد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
همزمان با میلاد امام علی صورت می‌گیرد:

نشست خبری آنلاین عرضه "شگویا" 

با حضور ۹۴.۸۱ درصد سهامداران برگزار شد؛

افزایش سرمایه ۵۷درصدی هلدینگ خلیج‌فارس

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد:

سونامی نقدینگی سرگردان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
واقعا درست میگین و باعث تاسف است