بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

سرایت سرعت عمل بالای "کحافظ" به تابلوی معاملات

در روز‌هایی که در صحبت‌های عادی مردم بورس زیاد شنیده می‌شود، برخی سهم‌ها که حباب گونه رشد کردند در حال اصلاح هستند و برخی دیگر قصد کوتاه آمدن ندارند و شتاب بالایی برای ثبت بازدهی از خود نشان می‌دهند.
کد خبر : ۲۱۰۴۸۷

سرایت سرعت عمل بالای

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه روز‌های شلوغی را سپری می‌کند و رفت و آمد‌ها بیش از پیش شده است. مشارکت بالا در عرضه‌های اولیه خود مؤید حضور نقدینگی و نگاه مثبت به بازار سهام است. وجود نقدینگی فراوان مجالی برای اصلاح شاخص کل نمی‌دهد و این روز‌ها اندک افت، با قدرت جبران می‌شود.

به طور کلی، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت ۴.۲ درصد رشد شاخص داشت و نسبت به ۳۰ بهمن ماه سال گذشته، شاخص کل بازدهی جالب توجه ۲۰۴ درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

سرایت سرعت عمل بالای

در بین نماد‌های حاضر در جریان معاملات، ۷۱ درصد طی این مدت رشد قیمت داشتند و ۲۹ درصد همراهان خود را متحل زیان کردند.

سرایت سرعت عمل بالای

در میان شرکت‌های پربازده، رتبه اول به "کحافظ" با رشد قیمت حدود ۵۴ درصدی رسید. این شرکت پس از ثبت سریع و فوری افزایش سرمایه ۷۱۶ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، این هفته با رشد قیمت ۴۰ درصدی بازگشایی شد و پس از آن نیز باز هم بر مدار صعود حرکت کرد.

در رتبه بندی شرکت‌های پربازده هفته، "کبافق" با ثبت بازدهی ۵۲ درصدی در جایگاه دوم و "مادیرا" ۳۲ درصد رشد کرد و در رتبه سوم ایستاد.

سرایت سرعت عمل بالای

از سوی دیگر، سرمایه گذاران "پارتا" ۱۴ درصد از سرمایه خود را از دست دادند و زیانده‌ترین سهامداران هفته لقب گرفتند.

"خپارس" و "وآوا" با افت قیمت ۱۱ درصدی در رده‌های دوم و سوم ایستادند. این دو سهم و به خصوص "وآوا" از جمله سهم‌هایی هستند که طی مدت اخیر رشد بسیار شدیدی داشتند و هر چند که پشت روند "خپارس" اخبار مثبت قرار دارد اما؛ رشد "وآوا" غیرقابل قبول بود.

سرایت سرعت عمل بالای

در بین صنایع، شاخص صنعت "فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط" ۳۲ درصد افزایش یافت و پس از آن، گروه "محصولات کامپیوتری" با حضور تک نماد "مادیرا" پربازده‌ترین صنعت هفته لقب گرفت. صنعت "کاشی و سرامیک" نیز عملکرد قابل قبولی داشت و ۲۳ درصد بیش از گذشته بر رقم شاخص خود افزود.

سرایت سرعت عمل بالای

گروه‌های "اطلاعات و ارتباطات"، "چاپ و انتشار" و همچنین "هتل و رستوران" جزو صنایعی بودند که شاخص آن‌ها افت کرد و قرمزپوش بودند.

سرایت سرعت عمل بالای

پیش‌بینی بازار هفته آینده

هر چند که طبق روال هر ساله، با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و تعطیلات ابتدای سال جدید، فشار عرضه بالا می‌رود اما؛ فوران نقدینگی در حدی است که خروج اندک سرمایه حقیقی‌هایی که دید کوتاه مدت دارند، چندان اثرگذار نیست و به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص کل همچنان با نوسان فراوان رو به بالا حرکت کند.

افزایش نرخ دلار نیمایی و رونق بورس کالا و همچنین گزارش‌های عملکرد بهمن ماه شرکت‌ها می‌تواند به این روند کمک کند. با همه این اوصاف، باید نسبت به خرید سهم‌هایی که ارزش آن‌ها بیش از واقع است و شکل حباب به خود گرفته‌اند، با احتیاط عمل کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جنس بازی در "بورس" عوض شد!

نمایش رونق بورس کالا روی تابلوی معاملات؛

دو قلو‌هایی که افسانه‌ای شده‌اند

ارسال نظر