بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
ظاهرا برخی سهامداران از گذشته درس عبرت نمی‌گیرند و با رفتار‌های هیجانی آتش به سرمایه خود می‌زنند و تکلیف خود را به اشتباه دیکته می‌کنند. آیا باز هم قدرت نقدینگی دست گرفته شده و سهامداران قصد تجدید نظر در احساسات معاملاتی خود ندارد؟!
کد خبر : ۲۱۰۶۱۷

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، همانطور که انتظار‌ می‌رفت بازار سرمایه در ابتدای معاملات امروز واکنش منفی شدیدی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نشان دهد اما؛ از آن جا که این موضوع برای اهالی فن موضوع تازه‌ای نیست، خیلی زود از شدت عرضه‌ها کاسته شد.

در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات شاخص کل بیش از ۱۱۰۰۰ واحد افت کرده بود، هم اکنون میزان قرمزی آن به سطح ۲۰۰۰ واحد تنزل یافت و بسیاری از سهم‌ها از محدوده منفی به سمت مثبت حرکت کرده‌اند.

بنابراین، باز هم همانند گذشته فروشندگان عجول و جوزدگان بی خبر از همه جا بیش از پیش متضرر شدند و قافیه را به اهل فن و سهامداران صبور باختند.

در حال حاضر ارزش معاملات بازار سهام از رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

آیا باز هم قدرت نقدینگی دست گرفته شده و سهامداران قصد تجدید نظر در احساسات معاملاتی خود ندارد؟!

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها بنا را بر حمایت از سهم های شاخص‌ساز گذاشتند و سهم های بنیادی را باز هم به پرتفوی خود افزودند. به این ترتیب، حقوقی ها نماد‌های بانکی «وتجارت»، «وپارس» و «فولاد» را در تیررس خرید خود قرار داده و با خرید‌های سنگین سعی در حمایت از این سهم‌ها دارند. 

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

از طرف دیگر، حقوقی‌ها برای چندمین روز پایای در معاملات «وآیند» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند. همچنین، میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم‌های تازه وارد بازار سهام «ومهان» و «فروی» نشان دادند.

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه به ترتیب مربوط به نماد‌های «وبصادر»، «وتجارت» و «وزمین» است.

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

همچنین، باید اشاره داشت که مطابق همه عرضه اولیه های انجام شده، تقاضای مطلوبی در معاملات نماد «ومهان» و «قرن» مشاهده می‌شود. پس از این دو سهم تازه وارد، «تپکو» قرار گرفته است.

جوزدگان به قدرت نقدینگی باختند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر