بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"انتظارات تورمی" عامل رشد بازار

شاخص‌کل تنها با گذشت ۶ دقیقه از زمان معاملات امروز توانست با رشد ۷۸۱۲ هزار واحدی قله ۵۰۰ هزار واحدی را فتح کرده تا در ایستگاه ۵۰۶ هزار و ۷۱۷ واحدی قرار بگیرد.
کد خبر : ۲۱۰۸۷۰
 
 
محمد مشاری، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن به بورس نیوز گفت: تمام رشدی که در بازار اتفاق می‌افتد بابت" انتظارات تورمی" است. 

وی ادامه داد: عوامل بیشتر روانی بوده و به عدد و رقم و تحلیل مربوط نمی‌شود، پیش‌بینی روند بازار نیز امری معقول به نظر نمی‌رسد چراکه به همان سرعت که شاخص رشد داشته و نقدینگی در بازار وارد شده می‌تواند تغییر کرده و تمامی این پول‌ها از بازار خارج شود. 

این کارشناس بازار سرمایه به اتفاقات ۲ ماه اخیر و شهادت سردار سلیمانی اشاره داشت و افزود:شرایط نشان داد همانطور که بورس مستعد رشد است، ریزش را نیز تجربه خواهد کرد و به نظر می‌رسد بازار قبل از پایان سال یک اصلاح را تجربه کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در توضیح عوامل روانی موثر بر بازار سرمایه عنوان کرد: سرمایه گذاران انتظارات تورمی بالایی داشته و دچار overreaction (واکنش افراطی) شده اند. 

وی افزود: وضعیت قیمت ارز و عدم انجام معاملات کالایی در سایر بازار‌ها نشان می‌دهد که مردم منتظر یک تورم بالای ۵۰ درصدی در سال جدید هستند و باید دید این انتظارات چقدر با واقعیت منطبق است، اما به نظر می‌رسد این حجم از تورم در سال جدید دور از انتظار باشد.

مشاری در تحلیل سود سهام شرکت‌ها خاطر نشان کرد:در زمان تحلیل می‌توان دریافت که اکثر قیمت‌ها در بازار overvalue (بیش از حد ارزشمند) بوده و بیشتر از ارزش خود معامله می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: تمامی نکات نشان از یک اثر روانی بر بازار است و به نظر می‌رسد که شاهد یک ریزش در بورس باشیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌وگو با بورس‌نیوز:

نباید انتظار معجزه در «بورس» داشت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اخبار سازمان بورس، منشا ترس بازار

امروز در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

عبور شاخص از کانال ۵۰۰ هزار واحد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"تجدید ارزیابی‌ها" برای برخی سهم‌ها دوپینگ نیست!

ارسال نظر