بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
وقتی فروش تازه‌وارد ۲برابر شد؛

"خپارس" سوار بر کوییک در جاده کاهش زیان

پارس خودرو در ۱۱ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۸.۳۲۲ میلیارد ریال شد.
کد خبر : ۲۱۰۹۹۹

سواری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از تحقق ۸.۹۵۶ میلیارد ریالی زیان در ۹ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ و ثبت زیان انباشته ۳۸.۰۳۶ میلیارد ریالی شرکت پارس‌خودرو در روز‌های اخیر، حالا شاهد رشد و اتکای این شرکت به تولید کوییک در دو ماه اخیر هستیم.

علیرغم این موضوع همچنان کاهش چشمگیر درآمد‌های ناشی از کاهش و یا توقف فروش رنو برلیانس در ماه‌های اخیر، از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران خواهد بود.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود در مهرماه نرخ فروش شرکت پارس خودرو با رشد قیمتی کمی در گروه رنو و با تثبیت نرخ‌ها در گروه کوییک همراه بود و تعداد فروش گروه رنو که از مهم‌ترین تولیدات شرکت بوده با رشدی در حدود ۲۴۰ عددی به بیش از ۴۸۴ عدد رسید.

با ابن وجود فروش بیش از ۲.۶۸۵ دستگاه خودرو گروه Q۲۰۰ در بهمن ماه پس از فروش قابل توجه ۲.۴۲۳ عددی این محصول در دی ماه منجر به شناسایی حدود ۳.۰۲۹ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش این محصول در دوماه گذشته شده که این نکته از مهمترین نکات گزارش ماهانه منتشر شده این شرکت محسوب می‌شود.

سواری

در نهایت شرکت پارس خودرو در ۱۱ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۸.۳۲۲ میلیارد ریال شد که از این مبلغ ۲.۵۹۵ میلیارد ریال مربوط به فروش خانواده پراید بوده که به دلیل حق الزحمه‌ای بودن تولید این خودرو عملا از حاشیه سود پایینی برخوردار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با رشد فروشی در حدود ۱۰۲۲ عددی؛

فروش "رنو"، کاهش فروش "کوییک" را جبران کرد

در پی فروش سهام این خودرویی؛

"خپارس" باز دست به فروش زد

درپی برگزاری مزایده پارس خودرو؛

"خساپا" یکجا "خپارس" را خرید

«پارس خودرو» روی موج دوم؛

«خپارس» سوار بر کوئیک می‌شود

ارسال نظر