بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
وقتی شناسایی سود خالص، اتفاقی عجیب نیست؛

"وتجارت" و غوغای انتهای سال

مازاد درآمد‌های عملیات بانکداری بانک تجارت در بهمن ماه بیش از ۴.۱۷۶ میلیارد ریال بوده که پوشش مناسبی نسبت به ۱۱.۸۱۶ میلیارد ریال مازاد درآمد‌های ۱۱ ماهه نخست سال به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۱۱۱۵۴

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از کاهش زیان بانک‌تجارت در سه ماهه سوم سال مالی ۱۳۹۸، آگهی‌های فروش سهام موجود در پرتفوی و افزایش چشمگیر قیمت ارز و احتمال بالای شناسایی درآمد بالای تسعیر ارز، حالا بسیاری از فعالین بازار سرمایه از شناسایی سود‌هایی قابل توجه از بانک تجارت یاد می‌کنند.

اتفاقی که با شناسایی رقم قابل توجه مازاد درآمد‌های حاصل از فعالیت بانکداری، فروش سهام زیرمجموعه و شناسایی درآمد‌هایی شاید بیش از ۳ تا ۴هزار میلیارد تومانی ناشی از تسعیر ارز، بانک تجارت را به عنوان یکی از مهم‌ترین کاندید‌های رشد قیمتی در بازار معرفی کند.

شاید شناسایی سود خالصی بیش از ۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم از این بانک در انتهای سال اتفاق عجیبی نباشد و البته خرید سنگین این روز‌ها در این نماد هم شاید گویای اجماع برخی از تحلیلگران و سهامداران حقوقی بزرگ باشد.

نکته جالبی که می‌توان از گزارش فعالیت بهمن‌ماه بانک تجارت به آن اشاره داشت، ادامه روند مازاد فعالیت اصلی بانکداری (مازاد درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های پرداختی) در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه ابتدایی سال است.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود مازاد درآمد‌های عملیات بانکداری بانک تجارت در بهمن ماه بیش از ۴.۱۷۶ میلیارد ریال بوده که پوشش مناسبی نسبت به ۱۱.۸۱۶ میلیارد ریال مازاد درآمد‌های ۱۱ ماهه نخست سال به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ذره‌بینی که بر بدهکاران بانک تجارت افتاد؛

سهم ۷.۳درصدی "وتجارت" از جذب نقدینگی

در مجمع عمومی این شرکت عمرانی؛

"ثقزوی" هم هیات مدیره را تغییر داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس‌بانک
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
سلام.درسته.بانک.تجارت.یکی.از.بزرگترین.بانک.بورسی.ایران.است.که.از.۱۲.بانک.ادغامی.بوجود.امد.ودارای.کادر.مجرب.ومدیران.ارشد.خوب.وبا.کارنامه.درخشان.وتراز.وارز.اوری.وافزایش.سرمایه.و.ارزیابی.دارایی.شایستگی.وتلاش.کارکنان.وخلاقیت.مدیران.ارشد.وبا.هدف.رونق.تولید.و.اقتصادی.اکنون.در.ردیف...بزرگترین.بانک.بورسی.ایران.قرار.دارد.وبه.همه.خسته.نباشید.می.گویم.کارشناس.بانک.کنعانیان.یوسف.وسلام.