بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
دربهمن ماه اتفاق افتاد؛

افزایش ارزش بازار بورس

طی ۲۰ روز کاری بهمن ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان دی ۹۸، معادل ۲۸ درصد افزایش یافت و از ۶۴۳۵۸۱ میلیارد ریال به ۸۲۶۶۹۱ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۱۱۲۴۷

افزایش ارزش بازار بورس

به گزارش بورس نیوز، ارزش بازار سرمایه در انتهای بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۱.۴۰۴.۶۹۴ میلیارد ریال برابر با ۱۹۰ درصد افزایش یافت و از ۶.۰۱۵.۳۰۱ میلیارد ریال به ۱۷.۴۱۹.۹۹۵ میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران، طی ۲۰ روز کاری بهمن ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان دی ۹۸، معادل ۲۸ درصد افزایش یافت و از ۶۴۳۵۸۱ میلیارد ریال به ۸۲۶۶۹۱ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۲۰۵۲۲ میلیون سهم به ۱۴۲۳۱۷ میلیون سهم معادل ۱۸ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار سهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۹۶۵۹۷۴ میلیون سهم و ۳۷۹۴۸۸۳ میلیارد ریال بوده است.

در بهمن ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۸ درصد در مقایسه با دی ۹۸ افزایش یافت و از ۱۱۳۶۷۲۵۲ هزار دفعه به ۱۶۸۰۲۷۸۴هزار دفعه بالغ شده است.

شاخص بورس در پایان بهمن ماه ۹۸ در مقایسه با دی ۹۸، به میزان ۶۸۹۴۸ واحد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۴۰۹۸۰۸ واحد به ۴۷۸۷۵۶ واحد رسیده است.

ارزش بازار در پایان بهمن ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به میزان ۱۱۴۰۴۶۹۴ میلیارد ریال برابر با ۱۹۰ درصد افزایش یافت و از ۶۰۱۵۳۰۱ میلیارد ریال به ۱۷۴۱۹۹۹۵ میلیارد ریال رسیده است.

درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۹۸، به رقم ۳۱ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش داشته است.

میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در بهمن ماه ۹۸ به رقم ۶۳۹۷۸۹ میلیارد ریال رسیده است.

میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۱۵۸ درصد بوده و نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۶. ۹ رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش نرخ ارز نیمایی، محرک موج صعودی دیگر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

فروش بلوکی اموال دولت در جهت رفع کسری بودجه 

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

رشد چشمگیر ارتش بورس بازان

ارسال نظر