بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
الکل خون این قندی بالا می‌رود؛

نان‌آوری کرونا برای «قپیرا»

در شرایط کنونی کشور که تقاضا برای محصولات ضدعفونی کننده بالا رفته، نیم نگاهی باید به شرکت‌های فعال در این حوزه که چشم‌انداز روشنی پیش‌روی آن‌ها باز شده، داشت.
کد خبر : ۲۱۱۶۲۲

نان‌آوری کرونا برای «قپیرا»

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، ویروس کرونا برای هر که آب نداشت، برای برخی شرکت‌های تولیدکننده الکل و مواد شوینده نان داشت.

با شیوع ویروس کرونا در کشور میزان تقاضا برای الکل و مواد شوینده و ضدعفونی کننده افزایش یافت. یکی از شرکت‌هایی که اقدام به تولید الکل می‌کند، «فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر» است. با وجود آن که فعالیت اصلی شرکت تولید قند و شکر است اما؛ دستی بر آتش الکل دارد و سرکی به این بازار نیز زده و تنها تولیدکننده الکل در گروه قند و شکر است.

این شرکت از سال مالی منتهی به تیر ماه ۹۸ بیش از ۳.۳ میلیون لیتر الکل تولید کرد که نرخ فروش آن نسبت به سال مالی ۹۷ رشد جالب توجه ۳۸۳ درصدی داشت.

در مدت گذشته از سال مالی ۹۹ (دوره ۸ ماهه منتهی به بهمن ۹۸) بالغ بر یک میلیون لیتر الکل تولید و ۹۰۰ هزار لیتر به فروش رسیده؛ در حالی که تا پایان بهمن ماه سال ۹۷ حدود ۱.۷ میلیون لیتر الکل تولید و ۱.۶ میلیون لیتر فروخته شده بود.

نرخ فروش الکل «قپیرا» طی سال مالی منتهی به تیر ۹۹ با رشد همراه بوده و در بهمن ماه به اوج خود رسید. انتظار می‌رود با فشار تقاضا در نتیجه شیوع کرونا، علاوه بر افزایش تولید و فروش الکل توسط این شرکت، نرخ فروش نیز رشد کند.

نان‌آوری کرونا برای «قپیرا»

شایان ذکر است که این شرکت قندی در ۸ ماه گذشته از سال مالی ۹۹ به درآمد ۲۸۰۷ میلیارد ریالی دست یافته که از مبلغ درآمد کل سال مالی ۹۸ بیشتر است.

«قپیرا» نیمه نخست سال مالی خود را با رشد ۷۳ درصدی سود خالص و همچنین، حاشیه سود ۱۴ درصدی به پایان رساند و با توجه به شرایط تولید و فروش الکل، انتظار می‌رود این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲۸درصدی سودآوری این قندفروش در سال ۹۹ بدست آمد؛

کاهش فروش شکر "قپیرا" و سودسازی «الکل و تفاله»

مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

دلیل صف خرید قندی‌ها چیست؟

ارسال نظر