بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
در آستانه عرضه سهام تامین سرمایه ملت در بورس بررسی شد؛

"تامین‌سرمایه‌امید" سوپرمارکت‌مالی اما کوچک!

از مجموع کل درآمد‌های ۲.۹۷۰ میلیارد ریالی شناسایی شده شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۸ تنها در حدود ۱۴۹ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات تخصصی نظیر مدیریت صندوق و مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری بوده است.
کد خبر : ۲۱۱۶۶۰

نگاهی به صورت‌های مالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، همانگونه که استحضار دارید، در دو سال اخیر شاهد ورود شرکت‌های تامین سرمایه به بورس بودیم و با احتما زیاد تا انتهای سال نیز شاهد ورود تامین سرمایه ملت به این بازار خواهیم بود.

به این بهانه بد نیست نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی شده تامین سرمایه امید داشته باشیم تا پیش زمینه‌ای هم برای آشنایی با سرفصل‌های درآمدی این شرکت‌ها به وجود آید.

نگاهی به صورت‌های مالی

نکته جالب در مورد درآمد‌های شناسایی شده این شرکت که البته در اکثر شرکت‌های تامین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق بوده و تاسف‌برانگیزتر آنکه خدمات مالی ارائه شده توسط این شرکت‌ها که به نوعی سوپرمارکت مالی هم محسوب می‌شوند، بسیار ناچیز است.

نگاهی به صورت‌های مالی

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، از مجموع کل درآمد‌های ۲.۹۷۰ میلیارد ریالی شناسایی شده شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۸ تنها در حدود ۱۴۹ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات تخصصی نظیر مدیریت صندوق و مشاوره مالی و سرمایه گذاری بوده که این موضوع نشان دهنده شناسایی درآمد‌هایی بادآورده از این شرکت‌ها به واسطه انحصار و سرمایه‌های بالایشان است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر