بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسید؛

افزایش ۱۴۸ درصدی سودآوری "غبشهر"

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۱ هزار و ۳۸ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۱۸۰۷

درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعتی بهشهر در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده آن، موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۹۶ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۶۹۹ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به سال گذشته از آن افزایش ۱۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۱ هزار و ۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

با این حال، عامل اصلی رشد سودآوری شرکت را می‌توان افزایش حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود عملیاتی این شرکت عنوان کرد. در حالی که حاشیه سود ناخالص و عملیاتی شرکت در سال گذشته به ۹.۵ و ۶.۵ درصد رسیده بود، این حاشیه سود در سال جاری به ۱۵ و ۱۰ درصد رسیده است که افزایش محسوسی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محصولات اصلی شرکت شامل روغن نباتی آزاد و دانه‌های روغنی بوده مقادیر فروش این دو محصول در سال گذشته به ترتیب معادل ۴۱۴ و ۵۸ هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته از آن به ترتیب کاهش ۱۴ و رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسید

در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی شاهد کاهش زیان تسعیر ارز به ۱۸۶ میلیارد ریال هستیم. (این هزینه در سال مالی قبل از آن معادل ۳۴۸ میلیارد ریال بوده است.). همچنین شرکت بابت مازاد مالیات بر ارزش افزوده قابل استرداد سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال را شناسایی کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر