بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان به سهامداران وعده داد؛

سودسازی "شگویا" از "نوری" کم و کسری ندارد

نشست معارفه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان جهت عرضه در بازار سرمایه و سهام (فرابورس) برگزار شد. 
کد خبر : ۲۱۲۰۲۵
عرضه بیش از ۹ درصدی تندگویان در فرابورس
 
به گزارش بورس‌نیوز، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی تندگویان در این نشست اظهارکرد: تولید پت و محصولات پلی اتیلن ترفتالات به صورت انحصاری در اختیار پتروشیمی تندگویان بوده ضمن آنکه صادرات و تولید داخلی آن نیز بر عهده این شرکت است.
 
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان میزان ظرفیت شرکت را بیش از ۷۰ درصد عنوان و اضافه‌کرد: اهداف صادراتی کشورهایی، چون ترکیه، عراق، کویت، تایلند، تایوان و هند بوده، اما اولویت اصلی تامین نیاز داخل است.

سعید محبی‌فر معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز سیاست هلدینگ خلیج‌فارس را شفاف‌سازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور در بازارسرمایه عنوان کرد وافزود: میزان سهام ارائه شده در عرضه اولیه ۹.۵درصد بوده که در مراحل بعدی با مناسب بودن شرایط بازار، عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق قوانین بازار بورس و فرابورس ۸درصد به صورت عام و ۱.۵درصد مابقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد.

محبی‌فر خاطرنشان کرد: سهام پتروشیمی تندگویان مانند سهام پتروشیمی نوری، جزو سهم‌های مناسب بوده و تمامی حمایت‌های لازم از این سهم صورت خواهد گرفت و امید می‌رود سود قابل توجهی نصیب سهامداران شود.

سودسازی پس از مثبت شدن میزان تولید

محمد شایگان، مدیرمالی پتروشیمی تندگویان در خصوص میزان سودآوری این شرکت گفت: در سال گذشته ۱۱۲۰میلیارد تومان بود که گزار‌ش‌های ۱۱ماهه سال جاری به ۱۵۴۰میلیارد تومان می‌رسد. با توجه به مثبت شدن میزان تولید، میزان سود به ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی همچنین میزان زیان دهی شرکت را "بحث قیمت"‌ها دانست و گفت: این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های جهانی پایین‌تر بود، اما بعد از آزادشدن ارز، قیمت‌ها در سطح قیمت‌های جهانی بوده و کنترل هزینه ها، پرداخت کلیه بدهی‌های بانکی و همچنین کاهش هزینه‌های مالی و تسعیر ارز نیز از عوامل تاثیر گذاری برای بیرون آمدن از شرایط زیان دهی است.

به گزارش بورس نیوز، زمان دقیق عرضه تندگویان روز شنبه مصادف با تولد امام علی تعیین شد؛ همچنین آغاز فرآیند تولید و فعالیت پالایشگاه گازی بیدبلند هفته آینده و سوخت رسانی تا پایان هفته صورت می‌گیرد؛ زمان افتتاح این پالایشگاه نیز نیمه دوم اردیبهشت ۱۳٩٩ اعلام شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پارازایلین همچنان عدوی دفاتر فروش این پتروشیمی است؛

عملکرد بسیار ضعیف "نوری"

از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

باز هم فروشی دیگر از "فارس"

در عرضه اولیه امروز صورت گرفت؛

۱۳۳۸ سهم برای هر کد معاملاتی"شگویا"

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان :‏

تولید و فروش تندگویان افزایش می‌یابد

ارسال نظر