بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
افزایش سرمایه ۱۰۸درصدی این معدنی به نفع سهامداران می‌شود؛

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده "کگل"

این شرکت در نظر داشته تا در راستای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، تامیند سرمایه در گردش خرید سنگ آهن و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساختی و ... از محل مانده مطالبات صاحبان سهام و آورده نقدی سایر سهامداران این افزایش سرمایه‌ را انجام دهد.
کد خبر : ۲۱۲۱۲۳

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس گزارش منتشره در سامانه کدال، شرکت گل‌گهر سیرجان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی کشور قصد داشته تا با افزایش سرمایه سنگین و ۵.۲۰۰ میلیارد تومانی، سرمایه خود را به ۱۰.۰۰۰ میلیارد تومان برساند.

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده

به نظر می‌رسد علی رغم رشد چشمگیر ورود نقدینگی به بازار سرمایه نتوانست به عنوان یک فرصت برای افزایش سرمایه‌های نقدی از سوی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه مورد استفاده قرار گیرد با این حال افزایش سرمایه سنگین گل گهر از محل آورده نقد که البته بار اصلی آن بر دوش سهامداران عمده بوده که حرکتی منطقی و قابل تحسین است.

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده

بنا بر اظهارات میران شرکت گل گهر سیرجان، این شرکت در نظر دارد جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، تامیند سرمایه در گردش خرید سنگ آهن و اجرای طرح‌های توسعه ای، زیر ساختی و کیفی از محل مانده مطالبات صاحبان سهام و آورده نقدی سایر سهامداران افزایش سرمایه‌ای ۵۲.۰۰۰ میلیارد ریالی را انجام دهد.

بارسنگین بر دوش سهامدار عمده

اما نکته جالب توجه این گزارش سهم بالای "سرمایه‌گذاری امید" و " سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در افزایش سرمایه کنونی بوده که این موضوع می‌تواند منجر به دغدغه‌ای جدی از سوی سهامداران این شرکت‌ها برای تقسیم سود پایین احتمالی باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش سال۹۸ شرکت به بیش از ۱۳۰هزار میلیارد ریال رسید؛

تعدیل جالب توجه نرخ محصولات "گل‌گهر"

از سوی این شرکت معدنی اعلام شد؛

"کگل" در راه رسیدن به سرمایه

سهامداران به سود غول‌های معدنی اتکا کردند؛

تعدیل سودی ۱۳۲ درصدی از سبد "وسپه"

ارسال نظر