بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تأمین سود در زیرمجموعه «بانک ملت»؛

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

یکی از عرضه اولیه‌های سال جاری بازار سرمایه که امید بسیاری به آن می‌رود، «تملت» است که شواهد از کسب سود قابل توجه در سال جاری و مجمعی سودساز برای سهامداران حکایت می‌کند.
کد خبر : ۲۱۲۲۶۲

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «تأمین سرمایه بانک ملت» که به تازگی وارد جریان معاملات بازار سرمایه شده، در سال جاری عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت.

از نظر مبلغ سرمایه که اهمیت بالایی در شرکت‌های تأمین سرمایه دارد، «تملت» با سرمایه اسمی ۷۰۰۰ میلیارد ریالی، در رده سوم شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در کشور قرار دارد. البته با توجه به الزامات قانونی، سرمایه شرکت طی سال‌های آتی باید به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

در ۱۱ ماه گذشته از سال ۹۸ این شرکت در مجموع بالغ بر ۴۰۷۶ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرد و رشد قابل توجه ۷۳ درصدی را نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال قبل به نمایش گذاشت.

هر چند که تاکنون درآمدی از محل سرمایه گذاری‌ها و سپرده‌های بانکی شناسایی نکرده که البته طبیعی هم هست اما؛ درآمد حاصل از صندوق‌های سرمایه گذاری ۱۵۷ درصد و بابت خدمات مشاوره مالی ۲۳۶ درصد رشد درآمد داشته است.

درآمد‌های اصلی شرکت «تأمین سرمایه بانک ملت» بیش از همه از دو محل ارائه خدمات تعهد پذیره‌نویسی و خرید سهام و همچنین بازارگردانی و سود اوراق بهادار، حاصل می‌شود.

در ۱۱ ماهه سال جاری درآمدی ارائه خدمات تعهد پذیره‌نویسی و خرید سهام رشد قابل توجه ۱۴۷ درصدی را تجربه کرد و با افزایش ۸۸ درصدی، درآمد حاصل از ارائه خدمات بازارگردانی و سود اوراق بهادار، به رقم ۲۲۶۰ میلیارد ریال رسید که ۵۵ درصد از کل درآمد‌ها را شامل می‌شود.

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

به طور کلی، درآمد‌های این شرکت در سال‌های اخیر همواره روند رو به رشدی داشته است و در سال جاری که هنوز یک ماه از آن باقی مانده، با رونق بازار سرمایه، جهش بلندی به ثبت رساند. یکی از دارایی‌های با ارزش این شرکت، شرکت «کارگزاری بانک ملت» است که با توجه به رونق معاملات در بازار سرمایه، انتظار می‌رود در سال جاری از این محل درآمد مطلوبی عاید «تملت» شود. برآورد می‌شود تا پایان سال ۹۸ مبلغ درآمد‌ها از رقم ۴۶۰۰ میلیارد ریال فراتر رود.

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

به همین ترتیب، سودسازی «تملت» نیز به صورت صعودی حرکت کرده و در همین مدت ۱۱ ماهه، رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد. البته شرکت پیش بینی کرده در سال ۹۸ سود خالص ۳۸۰۰ میلیارد ریالی را محقق کند که جهش بلندی در امر سودآوری تلقی می‌شود.

کام «تملت» از رونق بورس شیرین می‌شود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر