بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
پس از ۸ماه انتظار بالاخره منتشر شد؛

خروج از زیان بانک حکمت ایرانیان

علت اصلی خروج این بانک از زیان دهی، کسب سود غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های زمین و ساختمان بانک بوده که ماهیتی غیرعملیاتی و احتمالا غیرتکرار شونده را دارا است.
کد خبر : ۲۱۲۴۷۴

خروج از زیان بانک حکمت ایرانیان

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۷ بانک حکمت، در حال حاضر منتشر شده و علت تاخیر بیش از ۸ ماهه این بانک در انتشار این صورت‌های مالی مشخص نیست.

با این حال، سود خالص کسب شده بانک در این سال به بیش از یک هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال و معادل ۱۸۸ ریال به ازای هر سهم رسیده و این در حالی است که در سال ۱۳۹۶، این بانک زیان خالص ۳۰۲ میلیارد ریالی را محقق کرده بود.

خروج از زیان بانک حکمت ایرانیان

علت اصلی خروج این بانک از زیان دهی، کسب سود غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های زمین و ساختمان بانک بوده که ماهیتی غیرعملیاتی و احتمالا غیرتکرار شونده را دارا است. سود ناشی از این عملیات یک هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده است.

در پایان این سال، جمع سپرده‌های مدت دار نزد این بانک به بیش از ۳۲ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال رسیده که افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به سال قبل‌تر نشان می‌دهد.

سپرده‌های جاری نزد این بانک نیز رشد خوبی داشته است و بیش از ۵۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ را نشان می‌دهد. تسهیلات پرداختی به وام گیرندگان غیردولتی به عنوان اصلی‌ترین دارایی ثبت شده بانک، مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال است.

درآمد‌های مشاع بانک به ۵.۰۳۸ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ رسیده است که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد. سود علی الحساب سپرده‌های نزد بانک نیز با ۹ درصد افزایش به ۴.۲۱۱ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر