بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

شک و ابهام فعالان بورسی

لازم است حمایت از سوی تمام ارکان بازار شکل گرفته و تصمیم گیران اقتصادی کشور رسما موضع خود را در برابر بازار سرمایه اعلام کنند چرا که فعالین بورس در خصوص این امر که آیا متولیان اقتصادی کشور بازار سرمایه را به عنوان جذابترین بازار برای سرمایه گذاری می‌دانند یا خیر، دچار شک و ابهام شده اند.
کد خبر : ۲۱۲۶۱۱
 
 
شک و ابهام فعالین بورس / جذاب‌ترین بازار برای سرمایه گذاری
علیرضا تاجبر، عضو هیات مدیره کانون کارگزاران به بورس نیوز گفت: کاهش دامنه نوسان توسط معاون اجرایی سازمان بورس تکذیب شد و به نظر می‌رسد باید به این تکذیبیه اکتفا کرد.

وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی بورس که با حضور خبرگان مالی، نماینده بانک مرکزی، دبیر رئیس سازمان بورس، نماینده کارگزاران و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، اتخاذ هر تصمیمی، جمعی و به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در خصوص وضعیت شاخص عنوان کرد: بخشی از منفی شدن شاخص مربوط به قیمت‌های جهانی بوده چرا که ۶۰ درصد از بورس کشور به قیمت نفت وابسته است. 

وی افزود: شاخص با قیمت نفت همبستگی دارد، درست است که صادرات چشمگیر نفت در کشور رخ نمی‌دهد، اما صادرات مشتقات نفتی همچنان ادامه داشته و کاهش بی سابقه قیمت نفت در صادرات و قیمت فروش مشتقات نفتی تاثیر گذار خواهد بود. از سویی دیگر قیمت فروش کامودیتی‌ها نیز با توجه به کم شدن میزان تقاضا از سوی چین احتمالا با کاهش همراه خواهد بود.

این کارشنای بازارسرمایه بخش عمده بازار را مربوط به شرکت‌های مرتبط با بازار جهانی دانست و تصریح کرد: بخش دیگر به مباحث ۲ درصد شدن دامنه نوسان یا محدودیت کد گیری تازه واردان مربوط بوده که ریسک‌هایی را به بازار تحمیل کرده، اما عمده منفی شدن بورس ناشی از بحث‌های جهانی است.

وی افزود: طی روز‌های آتی به نظر می‌رسد که بازار راه خود را پیدا کرده و یک جابجایی از سهام کامودیتی محور به سهم‌هایی که هیچ ارتباطی با بازار‌های جهانی نداشته یا ارتباط کمتری دارند اتفاق بیفتد.
 
تاجبر در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ بازاری با دستکاری اصلاح نمی‌شود، وقتی بازاری با این عمق و حجم معاملات و این تعداد معامله گر در حال فعالیت است نیاز به اصلاح یکسری دست انداز دارد. 

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در پایان اظهار داشت: لازم است حمایت از سوی تمام ارکان بازار شکل گرفته و تصمیم گیران اقتصادی کشور رسما موضع خود را در برابر بازار سرمایه اعلام کنند چرا که فعالین بورس در خصوص این امر که آیا متولیان اقتصادی کشور بازار سرمایه را به عنوان جذابترین بازار برای سرمایه گذاری نام می‌برند یا خیر، دچار شک و ابهام شده اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستعد ریزش!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در روز‌های کرونایی

دولت چاره‌ای جز خروج از تصدی‌گری اقتصادی ندارد؛

دولت حق رای پالایشگاه‌ها را از دست نمی‌دهد

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ابهام بر ورودی صندوق ETF پالایشگاه‌های دولتی!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
اگر مافیای بازار های مجاور بزارن و به این نتیجه برسن که راهی جز بازار سرمایه نیست و خلاف جریان اب حرکت نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
اینها که مخالف بازار سرمایه هستن و چوب لای چرخ بازار در واقع چوب لای اقتصاد مقاومتی که مورد تایید رهبرو سران سه قوهاست میذارن چرا بیرونشون نمی کنن یعنی گردنشون از کل نظام کلفتره انقلابی برخورد شود پس کجا باید انقلابی عمل شود وقتی خلاف نظام حرکت میکنن اگر هماهنگ نمیشوند بیرونشون کنن اختیاراتشونو کم کنن والا الن اقتصاد از همه طرف از جانب دشمن داره بهش حمله میشه دیگه از مرزها دشمن جرات حمله نداره ولی حمله حمله اقتصادیس باید تمام ارکان یک دل و یک صدا در جهت بهبود بازار سرمایه حرکت کنن خلاف جریان اب نداریم این خواست دشمن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
بازار های دیگه خراب است وضع نفت که گفتن ندارد دشمن تمام سنگر های اقتصادی را داغان کرده با تحریم هاش تنها سنگر ه مقاومت در حال حاضر بازار سرمایه است حال عده ایی بی سواد فکر منافع شخصی خود هستن اگر این سنگر هم توسط دشمن و نادانان داخلی که همان بازار سرمایه فتح شود دیگر تمام کشتی با تمام بازار هایش غرق میشود ولی عده ایی فکر میکنن مثل قدیم است هرکس کار خودش راکند انقلابی باید برخوردکرد جای خوا هش و راضی کردن عد ه ای نادان شاید هم قصد غرق کردن کل کشتی اقتصاد را دارن