بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بی خیالی بعضی ها نسبت به کرونا و بلبشوی بازار خودرو و...
کد خبر : ۲۱۲۷۱۳

به گزارش بورس نیوز، هر چند جلسه روز گذشته شورای عالی بورس خیال سهامداران را تا حدی بابت تصمیمات خلق الساعه اهالی ملاصدرا راحت کرد؛ ولی سایه شوم کرونا کماکان بر سر بازار سرمایه ما سنگینی می کند. برخی تحلیلگران معتقدند این بی خیالی ما به این معنا نیست که از تبعات کرونا مصون هستیم و به زودی تاثیر کاهش درآمدهای نفتی و هزینه های تحمیل شده توسط کرونا بر اقتصاد کشور را مشاهده خواهیم کرد.
البته مردم ما عادت کرده اند از هر بحرانی، جوک بسازند و کارهای عجیب و غریب کنند و البته بعضی ها هم جیب شان را پر کنند و به حماقت مردم بخندند. مصداق بارز آن، سیاه مستانی هستند که در این چند روز، میخواری می کنند تا خود را ضد عفونی کنند؛ غافل از آنکه مستی شان ناشی از ترکیب الکل صنعتی و وایتکس بوده و وقتی از سرشان می پرد که زیر خاک، خوابیده اند! جان باختن حداقل ۶۵ نفر از هموطنان مان به خاطر مسمومیت الکی، فاجعه کمی نیست؛ ولی احتمالا مسببان این فاجعه لابلای اتفاقات تلخ این روزها گم می شوند. کاش حالا که کسی حواسش به ما نیست، خودمان مواظب سلامت مان بودیم...

 

مردانی از جنس عمل

اما گفتیم کرونا و سواستفاده؛ بد نیست از آنان که بی وقفه تلاش کردند تا باری از دوش مردم بردارند نیز، یاد کنیم. مثلا شرکت های دارویی که حتی تا مرحله تولید داروی ضد کرونا هم پیش رفته اند و این روزها نقش پررنگی در اخبار رسانه ها دارند. اگرچه اعلام شده این داروها ۲،۳ ماه دیگر روانه بازار خواهد شد، اما هر چه هست، ستودنی است. این روزها ثابت شد بعضی ها فقط شعار می دهند و بعضی ها مرد عمل هستند. البته جوکی هم در فضای مجازی منتشر شده، اینکه در کشور ما بر عکس تمام دنیا، دولتمردان و مجلسی ها از ترس کرونا خانه نشین شده اند و مردم، بی اعتنا به کرونا در جاده های فرعی جولان می دهند تا خود را به دریا برسانند!

 

صندلی های مخصوص آقایان و آقازاده ها 

سال ها است که بسیاری کرسی های مدیریتی در کشور ما یا در اختیار آقایان سالخورده ای است که سال ها از زمان بازنشستگی شان گذشته، یا آقازاده هایی بر آن تکیه کرده اند که پست و سمت شان، شیرینی فارغ التحصیلی از سوی پدرانشان بوده! حالا انگار اهالی میرداماد به فغان آمده اند و به یکی از بانک ها اولتیماتوم داده اند که باید اعضای هیات مدیره شان بین ۳۵ تا ۷۰ سال سن داشته باشند!

 

یقه درانی آقازاده در میتینگ برنی خان

یکی از آقازاده ها هم در میتینگ های انتخاباتی برنی سندرز یقه می دراند! به این بهانه که برنی خان حامی اقلیت های نژادی و دینی و مذهبی خواهد بود. اگر اینطور باشد احتمالا باید آقازاده های بیشتری در صف حامیان این نامزد حزب دموکراتیک آمریکا ببینیم. به هر حال تعداد آقازاده هایی که در بلاد کفر زندگی می کنند، کم نیست.

 

سهامداران خودرویی به هوش باشید

اهالی جاده مخصوص سال پر هیجانی سپری کردند. قیمت خودرو اگرچه افزایش داشت، ولی با وجود آنکه وعده داده بودند با افزایش قیمت ها، اختلاف قیمت کارخانه با بازار آزاد کاهش می یابد، ولی این اتفاق نیفتاد و فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار آزاد، هر روز عمیق تر شد. وقتی هم پرسیدیم چرا، گفتند کار دلالان است! حالا اینکه کدام دلالی آنقدر نفوذ دارد که قیمت ها را افزایش دهد و کسی هم به روی خودش نیاورد، بماند؛ اما دوستان معتقدند جذابیت امسال این شرکت ها به سبب افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بوده و سال آینده، سهامداران این شرکت ها شاید اوضاع خوبی نداشته باشند. مگر آنکه برنامه ای برای نجات این صنعت اجرا شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر