بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

بوی رکود اقتصادی با نوسانات نفت به مشام می‌رسد

توافقی برای کاهش قیمت نفت نیز صورت نگرفته و "کاهش صنعت گردشگری"، "بخش منفی تقاضا" و " بخش مثبت عرضه" نیز بر نوسانات قیمت نفت تاثیرگذار بوده و می‌توان گفت بوی رکود در اقتصاد جهانی به مشام می‌رسد.
کد خبر : ۲۱۳۳۸۹
 
بوی رکود اقتصادی با نوسانات نفت به مشام می‌رسد
 
حامد فلاح، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر در ارزیابی بازارسرمایه به بورس نیوز گفت: بعد از مدتی که شاهد روند منفی بورس بودیم این امر که در روز‌های پایانی سال مقداری روندمثبت به خود بگیردامری طبیعی است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه روند غیر معقول به سمت بالا یا پایین را نداشته و گا‌ها متعادل به سمت مثبت در حرکت است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش مجدد قیمت نفت در جهان اظهار کرد: ریزش قیمت نفت موضوعاتی از جمله «کرونا» و ماجرای اقتصادی آن و همچنین رقابت منفی بین عربستان و روسیه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل "بخش منفی تقاضا" و "بخش مثبت عرضه" نفت دچار نوسان قیمتی شده که تاثیر این دو موضوع توامان باعث واکنش بیش از حد نفت شده است.

فلاح با اشاره به تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری، اضافه کرد: توافقی برای کاهش قیمت نفت نیز صورت نگرفته که این دو موضوع نیز بر نوسانات قیمت نفت تاثیرگذار بوده و می‌توان گفت بوی رکود در اقتصاد جهانی به مشام می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه به اصلاح ۲۰ درصدی شاخص اشاره داشت و افزود: علاوه بر در نظر گرفتن بازار‌های جهانی باید به "تورم انتظاری" سال آینده نیز توجه داشت چرا که بخش تقاضا تورم سال آینده را پیش بینی کرده و مباحثی، چون تحریم، رکود اقتصادی و رکود ارزی نیز از عوامل تاثیرگذار بر این اتفاق هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر در پایان توصیه کرد: افرادی که نسبت به خرید اقدام می‌کنند سبد متنوعی انتخاب کرده و در کنار کامودیتی‌ها، شرکت‌های خدماتی را نیز در سبد خود بیاورند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

عرضه‌هایی با طعم اصلاح بازار / از حجم معاملات کاسته نشد

در بازار سرمایه امروز رخ داد؛

استقبال شاخص سبز از بهار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوسان و نقدینگی پُرحجم در انتظار بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" بورس را ترک نمی‌کند

ارسال نظر