بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
نگاهی به وضعیت سرمایه‌گذاری‌های این شرکت؛

ارزشی بر مثلث بورسی "وبانک"

مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت عمدتا مربوط به شرکت‌های پتروشیمی شازند به ارزش ۴۳.۲۸۵میلیارد ریال، توسعه صنایع بهشهر به ارزش ۲۴.۳۹۰میلیارد ریال، ایران ترانسفور به ارزش ۲۴.۷۴۱ و گروه صنعتی بارز به ارزش ۱۱.۶۳۲میلیارد ریال است.
کد خبر : ۲۱۳۸۰۰

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، ارزش پرتفوی بورسی این شرکت به بیش از ۱۷۴هزار و ۴۰۸میلیارد ریال رسیده که این ارزش در مقایسه با بهمن‌ماه افزایش ۱۶هزار میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

با توجه به بهای تمام شده ۲۵هزار و ۱۹۷میلیارد ریالی پرتفوی بورسی این شرکت، مازاد ارزش پرتفوی بورسی آن به بیش از ۱۴۹هزار و ۲۱۰میلیارد ریال رسیده است.

مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت عمدتا مربوط به شرکت‌های پتروشیمی شازند به ارزش ۴۳.۲۸۵میلیارد ریال، توسعه صنایع بهشهر به ارزش ۲۴.۳۹۰میلیارد ریال، ایران ترانسفور به ارزش ۲۴.۷۴۱ و گروه صنعتی بارز به ارزش ۱۱.۶۳۲میلیارد ریال است؛ به این ترتیب افزایش و یا کاهش ارزش بازار سهام شرکت‌های ذکر شده اثرات مهمی را بر مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت خواهند داشت.

همچنین در بخش پرتفوی غیربورسی، بهای تمام شده ثبت شده سهام شرکت‌های سرمایه پذیر در پایان اسفندماه ۱۳۹۸ به ۱۱هزار و ۸۰۷میلیارد ریال رسیده است.

از جمله سرمایه‌گذاری‌های اصلی غیربورسی این شرکت می‌توان به ۴.۲۰۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری خدمات مدیریت سرمایه‌مدار به ارزش ۲.۳۰۴میلیارد ریال و همچین مالکیت ۱۰۰درصد از سهام شرکت بین‌المللی ساختمان و صنعت ملی به ارزش ۱.۴۰۱میلیارد ریال اشاره کرد.

سپرده‌های بانکی به ارزش ۷۵۴میلیارد ریال نیز بخش دیگری از پرتفوی غیربورسی بوده و لازم به ذکر است که به طور قطع ارزش روز پرتفوی غیربورسی شرکت بسیار متفاوت از ارزش دفتری آن خواهد بود.

در اسفند ماه شاهد سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۳۵۴میلیارد ریال هستیم که عمدتا با خرید ۱۰میلیون واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آرمان آتی و همچنین خرید ۸میلیون سهم شرکت پتروشیمی شازند بوده است.

در پایان باید اشاره شود که در اسفند ماه ۱.۰۸۲میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های شرکت واگذار شده که با توجه به بهای تمام شده ۹۲۹میلیارد ریالی آن، سود خالص ۱۵۳میلیارد ریالی از این بابت برای شرکت شناسایی و ثبت شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تشریح کرد:

"وبانک" از یک عرضه‌اولیه خبر داد/ آمادگی برای واگذاری "شاراک" و "وبشهر"

سود فروش ۲.۵۹۲ میلیارد ریالی این سرمایه‌گذار ثبت شد؛

"وبانک" و مازاد ارزش ۳۷هزارمیلیاردی از ۴شرکت

ارسال نظر