بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

دخالت‌هایی که فروشندگان را تضعیف کرد!

نباید انتظار داشت که عرضه‌کننده و متقاضی با نادیده گرفتن سودسازی بنگاه اقتصادی خود، تنها در راستای منافع کلانی گام بردارد که سیاست‌گذار به نفع اقتصاد خورد، حتی یک گام نیز برنداشته است.
کد خبر : ۲۱۳۸۱۱

دخالت‌هایی که فروشندگان را تضعیف کرد!

غلامحسین جمیلی نایب رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران در خصوص تبانی قیمت در انجام معاملات بورس‌کالا به بورس‌نیوز گفت: عرضه‌کننده و متقاضای درصدد دریافت سود بیشتر از معاملات خود هستند بنابراین فروشنده و خریدار در راستای منفعت شرکت‌ خود و بر اساس منفعت و سیاست‌گذاری‌های داخلی با یکدیگر کار می‌کنند و اگر سیاست‌های خرید و فروش آنها با هم مطابق شود و همخوانی داشته باشد، می‌توان این انتظار را داشت که حتی تبانی نیز در معاملات رخ دهد.

وی ادامه داد: ضعف نظارت و دخالت‌های بی‌جایی که به اسم بورس‌کالا بوده و فروشندگان را تضعیف می‌کند باعث شده که خریدار و فروشنده در یک راستا و در جهت تامین انتظارات خود حرکت کنند.

جمیلی تصریح کرد: از سوی دیگر نباید انتظار داشت که عرضه‌کننده و متقاضی با نادیده گرفتن سودسازی بنگاه اقتصادی خود، تنها در راستای منافع کلانی گام بردارد که سیاست‌گذار به نفع اقتصاد خورد، حتی گامی برنمی‌دارد ولذا خریدار این حق را دارد که منافع خود را با فروشنده در یک رابطه دو جانبه تنظیم کند.

عضو اسبق هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: مچینگ موجب اخلال در نظام تنظیم قیمت در بازار و تغییر در روند تعیین قیمت از جانب نهادهای تعیین کننده با آن چیزی که در دنیای واقعی در حال شکل گیری هست می شود. منجر به سخت تر شدن کار در بازار، پیچیده تر شدن موضوعات و دستخوش قیمتی در بازار از لحاظ افزایش و کاهش قیمت می شود.

رییس کمیسیون کارآفرینی تصریح کرد: ناکارآمدی تصمیم گیری ها موجب مچینگ می شود، اگر تصمیماتی که در گذشته گرفته ایم کارآمدی و اثرگذاری لازم را داشت بازار به این سو نمی رفت که سخت گیری مضاعف، کنترل و نظارت بیشتری را در بازار داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سایه سنگین "صمت" بر بورس‌کالا

مدیرعامل آهن و فولاد میلاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بهین‌یاب" پای‌لنگ عرضه‌های بورس‌کالا

رئیس هیات مدیره انجمن آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست صنایع پایین‌دست فولادی کوتاه از بازار

ارسال نظر