بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
ارزیابی کسب سود فروش "مرجان" و "آناهیتا"؛

"تاپیکو" و دارایی‌های از یک هلدینگ و ۴ پتروشیمی

جمع مالکیت تاپیکو در شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به ۱۲.۸۶ درصد رسیده است.
کد خبر : ۲۱۴۰۰۳

مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت به بیش از ۳۹۳ هزار میلیارد ریال رسید//برای جمعه//

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس صورت پرتفوی مربوط به اسفندماه منتشر شده شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین، جمع ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت به بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده و این به معنی ارزش مازاد ۳۹۳ هزار میلیارد ریالی این شرکت است.

بیشترین مازاد ارزش پرتفوی شناسایی شده مربوط به هلدینگ خلیج فارس به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال، پتروشیمی مارون ۷۲ هزار میلیارد ریال، پتروشیمی فن آوران ۴۴ هزار میلیارد ریال، پتروشیمی نوری ۲۸ هزار میلیارد ریال و پتروشیمی خارک به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال است.

همچنین بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی شرکت در پایان سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲۰ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

در پرتفوی غیربورسی شرکت، سهام شرکت‌های پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس، ارزش ۱۲.۵۸۵میلیارد ریالی را داشته و همچنین سهام شرکت‌های پتروشیمی ایلام، مروارید و باختر به ترتیب بهای‌تمام‌شده ۲.۷۴۲، ۱.۷۰۰ و ۶۸۷ میلیارد ریال ثبت شده است.

مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت به بیش از ۳۹۳ هزار میلیارد ریال رسید//برای جمعه//

برپایه این گزارش، "تاپیکو" در ماه گذشته ۱۷درصد از سهام شرکت پتروشیمی مرجان را به ارزش ۱۳.۴۳۲ میلیارد ریال به فروش رسانده و از این بابت سود خالص ۹.۳۶۸ میلیارد ریالی شناسایی شده که معادل ۱۲۰ریال به ازای هر سهم کسب کرد.

لازم به ذکر است که در این ماه سهام شرکت پالایش نفت آناهیتا با سود ۴۹۹ میلیارد ریالی به فروش رساند.

همچنین در ماه گذشته این شرکت بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین را به ارزش ۵.۲۷۵ میلیارد ریال خریداری کرده و بدین ترتیب با خرید ۹۷۶میلیون سهام این شرکت، جمع مالکیت تاپیکو در شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین به ۱۲.۸۶درصد رسیده است.

بر همینی اساس، صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰بهمن‌ماه سال۹۸، سود خالص محقق شده شرکت معادل ۳.۵۱۵میلیارد ریال بوده که شامل درآمد سود سهام به ارزش ۲.۷۸۱‌میلیارد ریال و همچنین سود ناشی از فروش سهام به ارزش ۱.۵۷۳میلیارد ریال بوده است.

با توجه به ارزش فعلی سهام شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو در بخش پرتفوی بورسی و غیربورسی و همچنین با احتساب حقوق صاحبان سهام شرکت تا پایان بهمن ماه سال جاری، ارزش خالص دارایی‌های هر سهم این شرکت بین ۷.۵۰۰ تا ۸.۰۰۰ ریال برآورد می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

به بورس می‌آییم اما...

ترازوی تقاضای پلی اتیلن سنگین، پُر شد؛

رشد ۳.۶۸۰تنی حجم معاملات "مارون"

ارسال نظر