بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
بسته‌های حمایتی اقتصادی در بهبوهه کرونا؛

آمریکا بدهکارترین کشور

شیوع کروناویروس موجب شد تا زیان‌های بسیاری به اقتصاد کشور‌ها وارد شود؛ از همین رو بسته‌های حمایتی از سوی دولت‌ها ارائه شده که موجب بیشتر شدن بار بدهی‌های آن‌ها می‌شود.
کد خبر : ۲۱۴۰۷۷

آمریکا بدهکارترین کشور

به گزارش بورس نیوز، در میان هفت اقتصاد برتر جهان موسوم به گروه هفت (G۷)، کشور آمریکا بیشترین بدهی دولتی را دارد. بدهی دولتی آمریکا ۱۰۴.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور (۲۱،۴۶۵ میلیارد دلار) و سهمی معادل ۳۱ درصد از بدهی‌های دولتی در جهان را در برمی‌گیرد.

بر اساس اطلاعات صندوق بین‌المللی پول، بدهی دولتی سایر اعضای گروه هفت (کانادا، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، آلمان و ژاپن) ۱۱۷.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی (۲۱،۷۰۱ میلیارد دلار) است که معادل ۳۴ درصد از بدهی‌های دولتی جهان را تشکیل می‌دهد.

با شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر اقتصاد، دولت‌ها مجبور به ارائه بسته‌های حمایتی شدند تا آثار مخرب این ویروس را بر اقتصاد کنترل کنند. بنابراین، مخارج این کشور‌ها بیشتر خواهد شد.

آمریکا بدهکارترین کشور

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
لطفا بدهی وتولید ناخالص داخلی کشورهارا هم در نظر بگیرید وبعد اظها ر نظر بفرمایید .ضمنا با اقتصادهای نوظهور وکشورهای در حال توسعه وفقیر نیز مقاسه صورت بگیرد ممنون