بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
پیش‌بینی عجیب از رشد شاخصی که چاشنی تورم را گرفته است؛

شاخص در مرز یک میلیون واحد!

پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن شاخص به مرز یک میلیون واحد بوده و با توجه به تورم پیش رو، رسیدن به این شاخص دور از ذهن نیست.
کد خبر : ۲۱۴۳۵۱
 
پیش بینی شاخص در مرز یک میلیون واحد 
 
امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین به بورس نیوز گفت: با توجه به اتفاقات جاری در سال جدید باید منتظر یک تورم حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصدی بود. 

وی ادامه داد: به طور کلی تورم اتفاقی خوب برای بازار بوده چرا که ارزش دارایی تمامی شرکت‌ها را بالا برده و باعث ارزش گذاری صحیح خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه به مثبت شدن کلیت بازار با وجود تورم اشاره داشت و گفت: اگر قوانین یک دفعه‌ای و اقدامی در جهت منفی شدن بازار صورت نگیرد، سال خوبی پیش روی بورس خواهد بود.

قوانین وضع شده به ایجاد حباب دامن می‌زند
سیاحی در خصوص قوانین وضع شده خاطر نشان کرد: این قوانین که به اسم کنترل بازار وضع می‌شود باورپذیر نیست چرا که طی سه سالی که بازار منفی بود هیچ گونه قانونی برای بازار راکد تصویب نشد، اما طی یکسال اخیر که بازار رونق پیدا کرده دائما قانون برای کنترل بازار وضع می‌شود.

این کارشناس سرمایه حباب را امری رایج در تمامی بازار‌های دنیا دانست و گفت: قوانین بیشتر باعث ایجاد حباب شده و به سهامدار به جای آگاهی، فضای ترس را القا می‌کند. بازار‌هایی به جز بازار سرمایه در حال فعالیت اند که بیشتر مستعد حباب بوده و نیاز به کنترل سفته بازی دارند.

پیش بینی شاخص در مرز یک میلیون واحد 
سیاحی به رشد زیاد شاخص در سال جدید اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌ها حاکی از رسیدن شاخص به مرز یک میلیون واحد بوده و با توجه به تورم پیش رو، رسیدن به این شاخص دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: با توجه به ریزش قیمت نفت و کسری بودجه بسیار زیاد دولت، دو راه برای جبران آن وجود دارد: انتشار اوراق و افزایش مالیات که خود مجددا باعث افزایشی بر قیمت‌ها خواهد شد و به نظر می‌رسد که اقتصاد گنجایش این موضوع را نداشته باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کریم حمیدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
به نظر می رسد که دوستان شاخص را تا یک میلیون می خواهند بالا ببرند درست است که قیمت نفت ارزان شده است وبودجه دولت با کسری مواجه است اگر دولت بخواهد این کسری از مالیات وفروش اوراق تامین کند بدون چاپ پول بدون پشتوانه در این صورت نقدینگی با فروش اوراق وسهام عرضه اولیه به قیمت بالا ازبازار بورس جمع خواهد کرد این نه تنها می توان جلوی رشد بورس را بگیرد در صورت افزایش مالیات هم کالا بدست امده برای شرکتها گران تمام خواهد شد وچون به مناسبت عدم قدرت خرید مردم بازار به رکودتورمی دچار خواهد شد اینکه خیلی واضح است که شاخص را دوپننگ می کنند تا نقدینگی بیشتر را از جامعه به بورس بکشانند ودرا خر تیر خلاص را تازمانیکه فروشهای خود را تکمیل کنند بهبازار خواهند زد اگر بیایم سهام بازار را نسبت به دلار بسنجیم به نظر می رسد قیمت دلار حدود 15هزار تومان می باشد که با احتساب نسبت به قیمت چهار هزار تومان حدود 3.5برابر شده است که اگر نگاه به بازار سهام بکنیم تمام یا اگثر سهام وحتی شاخص هم بیش از 3.5برابر شده است چگونه می شود توجیع کرد که بدون دستکاری بتوان بازار بورس را در رونق نگه دارند تا بتوانند بودجه خود را ازاین راه تامین بکنند در این اواخر عدهای زیادی تازه وارد با سرمایه وارد بازار شدهاند که با کوچکترین تلنگو ر ترسیده وفروشند خواهند شد اگر اخرین مرز حرکت شاخص 165000را حساب کنیمتقریبا می شود گفت احتمال دارد شاخص سقوط خودرا از 577500شروع کند البته اگر اقای بازار اجازه دهد وبازار را به حال خود رها بکند