بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
فروش سال۹۸ شرکت به بیش از ۱۳۷هزار و ۵۰۰میلیارد ریال رسید؛

ادامه روند افزایشی نرخ فروش محصولات "خساپا"

جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ماه به بیش از ۱۳۷ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۴۴۵۲

ادامه روند افزایشی نرخ فروش محصولات

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سایپا در اسفند ماه موفق به کسب درآمد عملیاتی ۸ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریالی شده که این میزان فروش در مقایسه با بهمن ماه افت بیش از ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که ناشی از کاهش مقادیر فروش شرکت بوده است.

به این ترتیب جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ماه به بیش از ۱۳۷ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

مقادیر فروش تجمیعی این شرکت در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۳۸۵.۰۰۰ دستگاه خودرو رسیده و این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ و با توجه به مشکلات ناشی از تامین قطعات، تولید و فروش شرکت به کمتر از ۲۷۰ هزار دستگاه رسیده بود. با این حال، شرکت هنوز نسبت به اوج فعالیت‌های تولیدی خود که در سال ابتدایی پس از برجام صورت گرفت، فاصله زیادی داشت.

ادامه روند افزایشی نرخ فروش محصولات

نرخ فروش محصولات شرکت نسبت به بهمن ماه با رشد قیمت همراه بوده و نرخ فروش دو گروه اصلی شرکت یعنی پراید و تیبا با افزایش ۳ و ۲ درصدی و محصول دیگر شرکت یعنی چانگان نیز با رشد خوب ۲۵ درصدی قیمت همراه بوده است.

با این حال، نرخ‌های فروش محقق شده شرکت نسبت به قیمت‌های بازاری آن‌ها تفاوت محسوسی دارد و به عنوان نمونه بهای پراید که در بازار آزاد به بیش از ۶۵۰ میلیون ریال به ازای هر دستگاه نیز رسیده بود، در اسفند ماه نرخ ۳۱۹ میلیارد ریالی را برای شرکت سایپا محقق کرده است. به طور قطع با رفع تعهدات قبلی شرکت که بخشی از فروش‌های فعلی ناشی از تحویل خودرو‌های متعهد شده در سنوات گذشته است، شاهد افزایش نرخ محصولات در گزارش‌های مالی شرکت خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر