بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷
مدیرعامل بورس انرژی ایران عنوان کرد:

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش تولید

اقتصاد ایران از اتکا بر درآمد‌های نفتی در حال فاصله گرفتن است و باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن درآمد‌های جدیدی را جایگزین کند.
کد خبر : ۲۱۴۵۳۷

 

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش تولید

به گزارش بورس  نیوز، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید» اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین کارکرد‌های بازار سرمایه بحث تامین مالی برای صنایع مختلف است، از اینرو در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی، شرکت‌ها می‌توانند اقدامات زیادی در راستای جهش تولید انجام دهند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی از صنایع بدلیل وجود مشکلاتی از حداکثر توان خود برای تولید استفاده نکرده اند، افزود: بحث تامین مالی به عنوان اصلی‌ترین گلوگاه در فعالیت‌های تولیدی محسوب می‌شود، در صورتی که صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع مالی از طریق بازار سرمایه باشند می‌توانند ظرفیت بلااستفاده خود را در تولید به کار گیرند و از این طریق جهش تولید در خیلی از صنایع امکانپذیر خواهد شد و بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام خواهد داد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران ضعف در هماهنگی و همکاری را به عنوان مهمترین چالش بالقوه در تحقق شعار سال جاری و سال‌های گذشته مطرح کرد و گفت: هماهنگی در فعالیت همه دستگاه‌های ذی ربط و پایش مستمر نهاد‌های سیاستگزار و ناظر، لازمه تحقق شعار جهش تولید است و ضروری است فعالیت‌ها با هماهنگی و انسجام کامل پیگیری شود تا منتج به نتیجه مناسب گردد.

وی با اشاره به اینکه گاهی در ایران از ضعف هماهنگی و همکاری رنج می‌بریم که امیدواریم در حوزه اقتصاد این چالش به حداقل برسد، گفت: بازار سرمایه یک اکوسیستم کامل است که می‌تواند از طریق همکاری و هماهنگی مستمر با دستگاه‌های ذی ربط مانند بانک مرکزی، سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، وزارت صنایع، وزارت نیرو وسایر دستگاه‌ها زمینه تحقق این شعار را فراهم کند.

حسینی تاکیدکرد: پیگیری شعار‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شوند نباید محدود به یک سال باشد بلکه باید رونق تولید و جهش تولید به صورت پایدار و متوازن در کشور ادامه داشته باشد.

تغییر در DNA اقتصاد ایران راهگشای جهش تولید

 

مدیر عامل بورس انرژی ایران به تغییر در دی ان‌ای (DNA) اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران از اتکا بر درآمد‌های نفتی در حال فاصله گرفتن است و باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن درآمد‌های جدیدی را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه ایران در برخی از حوزه‌ها از پتانسیل تولید و صادرات بسیار بالایی برخوردار است، افزود:صنایعی مانند صنعت غذایی، سلولزی، شوینده، معدنی، پالایشی، پتروشیمی، فلزی و لوازم خانگی، از این ظرفیت برخوردارند و میتوان با بهره وری بیشتر، این بخش‌ها را جایگزین درآمد‌های نفتی کرد و از این طریق با چالش‌هایی که در اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم به سرعت و با موفقیت عبور کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

تقویت فروش شرکت‌ها و روندافزایش‌قیمت‌سهام

بورس نیوز بررسی کرد:

چهارفصل بورس...

ارسال نظر