بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
تلاشی وافر برای جلوگیری از تحقق زیان سنگین سالانه؛

کاهش مجدد کسری "ونوین"

کسری تنها ۴.۹۸۷ میلیارد ریالی ناشی از فعالیت‌های این بانک در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ در حالی رقم خورده که این میزان کسری در انتهای ۶ ماهه نخست سال در حدود ۸.۵۲۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده بود.
کد خبر : ۲۱۴۶۷۹

کاهش مجدد کسری ناشی از فعالیت‌های بانکداری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک اقتصادنوین در اسفندماه۱۳۹۸ عملکرد بهتری را در مقایسه با ماه‌های قبل داشته و کل درآمد تسهیلات شناسایی شده این بانک در این ماه به ۵هزار و ۴۸۴میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که در این ماه مبلغ پرداخت شده به سپرده‌گذاران بابت هزینه سود سپرده به بیش از ۴هزار و ۷۵۴میلیارد ریال رسیده است.

نگاهی به درآمدها و تسهیلات شناسایی شده

به این ترتیب مازاد درآمد بانک بابت مابه التفاوت سود تسهیلات دریافتی به سود سپرده پرداختی در اسفندماه به ۷۳۰میلیارد ریال رسیده است.

کل سود تسهیلات شناسایی شده در سال ۱۳۹۸ به ۴۵هزار و ۳۲۸میلیارد ریال رسیده که بیش از ۱۲درصد افزایش را نسبت به سال۱۳۹۷ نشان می‌دهد.

همچنین هزینه سود سپرده‌های پرداختی به سپرده‌گذاران بانک در این سال به بیش از ۵۰هزار و ۳۱۶میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در سال۱۳۹۸ سود تسهیلات شناسایی شده این بانک در مقایسه با سود سپرده شناسایی شده کسری در حدود ۵.۰۰۰میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، این مبلغ در سال۱۳۹۷ در حدود ۱.۳۰۰میلیارد ریال بوده و به این ترتیب شاهد بزرگ شدن شکاف منفی سود تسهیلات در مقایسه با سود سپرده‌ها به میزان ۳.۷۰۰میلیارد ریال بوده است.

افزایش سرمایه

لازم به ذکر است که این بانک در روز‌های گذشته مجوز افزایش سرمایه ۱۳۰درصدی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دریافت کرده است.

کسری درآمدها

در راستای تلاش بانک اقتصاد نوین جهت کاهش هر چه بیشتر کسری درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های بانکداری در ماه‌های انتهایی سال مالی ۱۳۹۸، گزارش عملکرد اسفند ماه این بانک حاکی از بهبود عملکرد این بانک و تلاش برای کاهش زیان بیش از ۹.۹۸۰ میلیارد ریالی عملکرد ۶ ماهه نخست دارد.

کسری تنها ۴.۹۸۷ میلیارد ریالی ناشی از فعالیت‌های این بانک در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ در حالی رقم خورده که این میزان کسری در انتهای ۶ ماهه نخست سال در حدود ۸.۵۲۴میلیارد ریال به ثبت رسیده بود.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، مازاد ۷۳۰میلیارد ریال در اسفندماه و بیش از ۴.۹۸۷میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ این بانک از محل عملیات بانکی گواهی بر تلاش این بانک برای جلوگیری از تحقق زیان چشمگیر سالیانه در ماه جاری است.

کاهش مجدد کسری ناشی از فعالیت‌های بانکداری

بر اساس آخرین شفاف‌سازی این بانک در مورد نرخ تسعیر ارز اعلامی بانک مرکزی برای سال ۱۳۹۸ هم این بانک دارایی‌های ارزی خود را در حدود ۴۴۳ میلیون یورو اعلام کرده که با توجه به اختلاف در حدود ۱۷۰۰ تومانی یوروی ۸۵۰۰ تومانی و ۱۰۲۰۰ تومانی اعلامی بانک مرکزی، سود محقق شده این بانک از این محل در حدود ۷۵۳۰ میلیارد ریال بوده که البته عدد قابل توجهی هم نیست.

لازم به ذکر است، آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود بوده، اعتبار پایین گزارش‌های میاندوره حسابرسی نشده است چرا که در سال‌های اخیر گزارش‌های حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران این بانک شاهد عملکرد مطلوب‌تری شدند؛

ادامه‌دار شدن ثبت تراز مثبت "ونوین"

کاهش بهای تمام شده یا خروج پول از بانک‌ها؛

دغدغه سهامداران "ونوین" از تحقق زیان خالص

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سنگینی کفه زیان سپرده‌گذاران بانکی در سال۹۹

از محل تجدید ارزیابی‌ها عملیاتی می‌شود؛

افزایش سرمایه در باجه‌های "ونوین"

ارسال نظر