بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
افزایش فروش پین اعتباری پس از شیوع کرونا؛

"آپ" همچنان سوار بر اپلیکشن‌ها

بهترین راه کاهش هزینه‌های استهلاک، تبلیغات وسیع شرکت‌های پرداخت الکترونیک جهت افزایش ارائه خدمات موبایلی و اینترنتی بدون نیاز به صرف هزینه‌های سنگین خرید و جایگزینی دستگاه‌های کارتخوان بوده که البته شرکت آسان پرداخت در سال‌های اخیر همواره رتبه نخست تراکنش‌های این درگاه را در اختیار دارد.
کد خبر : ۲۱۴۸۰۱

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، این روز‌ها کمتر کارشناسی می‌تواند نقش منفی شیوع ویروس کرونا را در عملکرد صنایع مختلف انکار کند به گونه‌ای که حتی شرکت‌های پرداخت الکترونیک هم که معمولا در اسفند ماه عملکرد‌های مطلوبی را به ثبت می‌رساندند در ماه گذشته نتوانستند عملکرد مطلوبی را به ثبت برسانند اما؛ به‌ظن بسیاری از کارشناسان این مسئله با توجه به روند منفی که اغلب شرکت‌ها به‌خاطر این ویروس پیش گرفته‌اند، چندان جای نگران‌کننده‌ای نیست چراکه این کاهش، بخاطر بنیاد و ساختار این شرکت نیست.

اگر افزایش تورم و کاهش پرداخت‌های نقد منجر به افزایش درآمد‌های شرکت‌های فعال در این صنعت گردیده، اما به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد و تعدد خرید در جامعه در ماه‌های گذشته و البته ماه‌های آتی از چشم سهامداران اصلی این شرکت‌ها دور نخواهد ماند و بیشتر مراقب عقبه سرمایه‌گذاری خود هستند زیرا نگاه سفته‌بازانه به بازارسرمایه منفعت چندانی در بر نخواهد داشت.

شرکت آسان پرداخت پرشین نیز با نماد "آپ" از این قاعده مستثنی نبوده و عملکرد اسفند ماه این شرکت نشان از افت محسوس درآمد‌های این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات فروش پین و اعتبار در اسفند ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، با این وجود کاهش درآمد‌های حاصل از کارمزد تراکنش شاپرکی و پشتیبانی دستگاه‌های پوز بانکی از مهمترین نکات قابل تامل برانگیز گزارش‌های عملکرد منتشر شده این شرکت است.

در این شرایط به نظر می‌رسد بهترین راه کاهش هزینه‌های استهلاک، تبلیغات وسیع شرکت‌های پرداخت الکترونیک جهت افزایش ارائه خدمات موبایلی و اینترنتی بدون نیاز به صرف هزینه‌های سنگین خرید و جایگزینی دستگاه‌های کارتخوان بوده که البته شرکت آسان پرداخت در سال‌های اخیر همواره رتبه نخست تراکنش‌های این درگاه را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به جدیدترین روند سودآوری این شرکت پرداخت الکترونیک؛

"آپ" از ثبات نیفتاد

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

معرفی سهم‌های واکسینه شده در برابر کرونا

ارسال نظر