بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
تصمیم یا دستوری از سوی رئیس جمهور، در خصوص تغییر نرخ ارز یارانه‌ای اعلام نشده بنابراین نرخ ارز برای واردات کالا‌های اساسی در سال جدید تغییر نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۱۴۹۳۲
عدم تغییر نرخ ارز یارانه‌ای کالا‌های اساسی در سال ۹۹ 
 
 
به گزارش بورس نیوز، یزدان سیف، معاون وزیر صنعت اظهار داشت: هیچگونه دستوری برای افزایش نرخ نان در سال جدید ابلاغ نشده و در صورت وجود سازمان تعزیرات دولتی با واحد‌های متخلف برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر کرونا بر صادرات محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: در روز‌های ابتدایی انتشار اخبار کرونا و شیوع در چین و سقوط قیمت‌های جهانی برخی محصولات غذایی نسبت به خرید و واردات کالا‌های مورد نیاز اقدامات لازم صورت گرفت.

سیف در خصوص وضعیت تولید و لجستیک بین المللی گفت: اتفاقاتی، چون شیوع ویروس کرونا تولید را دچار وقفه می‌کند، اما با وجود تدارک حجم وسیعی از نیاز کالا‌های اساسی کشور طی ماه‌های گذشته، در میان مدت مشکلی برای تامین این کالا‌ها نخواهیم داشت. 

وی افزود: کالا‌های لازم از سه کشور مبدا خریداری و در مرحله بارگیری قرار دارد و تا یک ماه آینده به کشور خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از میزان یارانه مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم خبر داد و اضافه کرد: یارانه مورد نیاز ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که دولت آن را تقبل کرده است.

وی آمادگی خرید تضمینی گندم از کشاورزان را ۱۱ میلیون تن عنوان کرد و افزود: از سوی دولت برای حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی خرید تضمینی گندم، ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه کالا‌های اساسی سازمان هدفمندی رایانه‌ها (تبصره ۱۴ بودجه)، ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری بانک مرکزی و مابقی از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی تامین می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر