بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
بنا به گزارش اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران، در سال ۹۸ بازار‌های بورس انرژی ایران شاهد انجام معاملاتی به ارزش بیش از ۵۳۷ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ارزشی بیش از ۱۷۱ هزار میلیارد ریال، میزان رشدی بیش از ۲۱۳ درصد را تجربه کرده است.  
کد خبر : ۲۱۴۹۴۷
 
معاملات شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی درسال ۹۸ 
 
به گزارش بورس نیوز، ریحانه نجاریان، سرپرست اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران اظهار کرد: در سال جاری تعداد شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی ایران به ۷۰ شرکت می‌رسد که از این تعداد ۶۳ شرکت کارگزاری در دوره مذکور در زمینه ارائه خدمات به مشتریان فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: تعداد کارگزاران فعال در بازار‌های مشتقه، فیزیکی و سایر اوراق بهادار در سال ۹۸ نیز به ترتیب ۳۶، ۶۲ و ۱۲ شرکت اعلام شده است. 

نجاریان خاطر نشان کرد: پنج شرکت کارگزاری برتر از نظر ارزش کل معاملات در بازار‌های بورس انرژی ایران در سال ۹۸ به ترتیب شرکت‌های کارگزاری مفید (با ۱۱.۲۰ درصد سهم از بازار)، پارس ایده بنیان (با ۷.۴۷ درصد سهم از بازار)، بانک پاسارگارد (با ۷.۰۹ درصد سهم از بازار)، رضوی (با ۶.۵۵ درصد سهم از بازار)، خبرگان سهام (با ۶.۱۳ درصد سهم از بازار) بوده‌اند. مجموع سهم پنج شرکت برتر در این دوره از کل معاملات در بازار‌های بورس انرژی ایران بیش از ۳۸ درصد بوده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدا تا پایان سال ۹۸، پنج شرکت کارگزاری برتر از نظر ارزش معاملات در بازار مشتقه بورس انرژی ایران را کارگزاری بانک پاسارگاد (با ۱۹.۴۱ درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک ملت (با ۱۷.۸۸ درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک پارسیان (با ۱۴.۸۲ درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک کشاورزی (با ۱۳ درصد سهم از بازار)، و کارگزاری خبرگان سهام (با ۱۱.۲۵ درصد سهم از بازار) تشکیل می‌دهد.

نجاریان در همین رابطه به پنج شرکت کارگزاری برتر در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره داشت و گفت: در سال جاری شرکت‌های کارگزاری مفید (با ۱۵.۴۶ درصد سهم از بازار)، پارس ایده بنیان (با ۱۰.۷۰ درصد سهم از بازار)، نگاه نوین (با ۷.۳۴ درصد سهم از بازار)، رضوی (با ۷.۰۲ درصد سهم از بازار) و پیشگامان بهپرور (با ۶.۴۸ درصد سهم از بازار) منتخب بوده است. 

شایان ذکر است سه شرکت کارگزاری برتر در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله در سال ۹۸ نیز شرکت‌های کارگزاری رضوی (با ۸۶ درصد سهم از بازار)، امین آوید (با ۵ درصد سهم از بازار) و مفید (با ۴ درصد سهم از بازار) می‌باشند که تقریبا ۹۵ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سودآوری بورس انرژی در سال گذشته ۲۹درصد افزایش یافت؛

رشد ۶۷ درصدی درآمد‌های عملیاتی "انرژی"

سودآوری بورس انرژی در سال گذشته ۲۹درصد افزایش یافت؛

رشد ۶۷ درصدی درآمد‌های عملیاتی "انرژی"

ارسال نظر