بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مدیر مالی "قهکمت" در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد "

اوضاع مساعد کشت چغندرقند، خبر خوشی برای قندی ها

نباید انتظار رشدهای عجیب و غریب در سودآوری قندی ها را داشت.
کد خبر : ۲۱۵۰۳۸

به گزارش بورس نیوز، سهم قندی ها از جمله سهم های سبز سال جاری بوده و اکثر نمادهای این گروه در روزهای معاملاتی سال جدید با صف خرید به کار خود پایان داده اند. این در حالی است که در فضای مجازی صحبت هایی هم از تخصیص یارانه ۱۰۵۰ تومانی به هر کیلوگرم شکر تولیدی شرکت ها مطرح شده است.

اکبر نیک راه مدیر مالی شرکت قند هگمتان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت های قندی در سال جاری بیان کرد: وضعیت کشت پاییزه چغندرقند در سال ۹۸ بسیار بهتر از سال قبل بود و به همین دلیل به نظر می رسد محصول پاییزه که همین روزها برداشت خواهد شد، تقریبا دو برابر سال گذشته باشد. این موضوع، خبر خوبی برای شرکت های تولیدکننده شکر خواهد بود. اما نباید انتظار رشدهای عجیب و غریب در سودآوری قندی ها را داشت.

وی در رابطه با شایعه پرداخت یارانه به شکر گفت: قندی ها در سال قبل با دلار ۴۲۰۰ تومانی، شکر خام وارد کرده و اقدام به تولید شکر سفید کردند. به ازای هر کیلو شکر از این محل که با قیمت ۴۰۵۰ تومان به فروش می رسد، مابه التفاوت ۱۰۵۰ تومانی به دولت پرداخت می گردد. البته با حذف تخصیص ارز دولتی به واردات شکر، پرداخت مابه التفاوت هم ادامه نخواهد داشت. اما یارانه ای به قندی ها تخصیص نیافته و هنوز قندی ها بابت یارانه سنوات قبل از دولت طلبکار هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال دعوت شرکت قند هگمتان از سهامداران؛

زنگ مجمع "قهکمت" به صدا درآمد

رشد سودآوری در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹؛

کاهش فروش، اصلی‌ترین دغدغه سهامداران "قهکمت"

ارسال نظر