بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بخش عمده سهم های بازار، حباب دارند!

سهم‌های بنیادی و بزرگی همچون برخی سهم‌های گروه فولادی و معدنی و بانکی و... که نسبت‌های P/E پایین دارند، همچنان برای سرمایه گذاری مناسب هستند.
کد خبر : ۲۱۵۱۱۰

به گزارش بورس نیوز، امکان ارسال سفارش خرید با مبلغ کمتر از ۵۰۰هزار تومان از تاریخ ۲۰فروردین ماه ممکن نیست. (مگر برای خرید عرضه اولیه در روز عرضه)
از سوی دیگر به نظر می رسد برخی سیاست گذاران اقتصادی کشور کماکان تمایل به هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه دارند و حتی از شاخص چند میلیونی سخن می گویند.

سعید ذوالفقاری مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر این اطلاعیه بر روند معاملات بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به حجم و ارزش روزانه معاملات در حال حاضر، این موضوع اثری بر روند معاملات بازار سرمایه نخواهد داشت و تنها مزیت این اقدام، کاهش بار فشار بر سیستم معاملات خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت کلی بازار سرمایه گفت: به لحاظ تعدادی، بخش عمده سهم های بازار سرمایه، حباب قیمت دارند. رشد بازار سرمایه در گرو رشد سهم های بزرگ و بنیادی بازار خواهد بود و اگر انتظار رشد زیاد شاخص را داشته باشیم، یا سهم های بنیادی بازار باید محرکی برای رشد داشته باشند و یا شرکت های بزرگ را وارد بازار سرمایه کنیم. عرضه های اولیه ای که در چند ماه اخیر صورت گرفته، به لحاظ حجمی آنقدر نبوده که در رشد شاخص بورس اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: البته اینکه گفته می شود بازار سرمایه حباب دارد، به این معنا نیست که سهم های ارزنده ای در بازار وجود ندارد. سهم های بنیادی و بزرگی همچون برخی سهم های گروه فولادی و معدنی و بانکی و... که نسبت های P/E پایین دارند، همچنان برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که "چطور می توان نقدینگی را به سمت سهم های بنیادی و ارزنده بازار هدایت کرد" گفت: برای هدایت نقدینگی به سمت سهم های بنیادی و جلوگیری از رشد قیمت حباب گونه سهم های کوچک تر و سفته بازی در این بازار، دامنه نوسان معاملات باید حذف گردد. این اقدام سرمایه گذاران را به سمت خرید سهم بر مبنای تحلیل سوق می دهد و از دستکاری قیمت ها و سفته بازی ها خواهد کاست. تداوم این وضعیت و رشد بی منطق سهم های کوچک، در نهایت عده ای را دچار ضرر و زیان خواهد کرد. منطقی نیست در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها متوقف شده، قیمت برخی سهم ها مدام رشد کند. ارزش بازار برخی شرکت ها که به تازگی اقدام به تجدید ارزیابی دارایی ها کرده اند، چند برابر سرمایه بروز رسانی شده شرکت است و این وضعیت، غیر از حباب قیمت سهم معنای دیگری ندارد.

وی در خاتمه تصریح کرد: انتظار می رود با برخی تخلفات آشکار همچون سیگنال فروشی در فضای مجازی، برخورد شود. البته اقدام سازمان بورس مبنی بر وضع شرایطی برای صدور کد معاملاتی جدید، اقدام بجایی بود. ولی امیدواریم شرایطی فراهم شود که بازار سرمایه، تحلیلی تر شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کاهش تورم با کمک بازار سرمایه

نگرانی کارشناس بازارسرمایه از یک روند در بازار؛

شکل‌گیری حباب‌های قیمتی نگران‌کننده است

افزایش حباب‌گونه قیمت سهام نیروگاه‌ها؛

باغبانی که باغچه خود را بیل نمی‌زند

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

قهوه قجری بعد از یک عقب نشینی تلخ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
سوال اینجاست چرا بقول شما سهام زیانده رشد چند برابری و حباب!!! دارند...اما سهام بنیادی!!! یا همان بیشتر دولتی در جا میزنند؟؟؟....اگر تبلیغ موثر بود که همین سایت شش ماهه داره تبلیغ همین سهام مثلا بنیادی رو میکنه!!!...سوال ذیگر هم این است این کارشناس گرامی دقیقا توضیح دهد منظور از بنیادی بودن سهام بانکی چیه؟ حداقل رئیس بانک مرکزی اعتقاد به زیانده بودنشان داره!!!
ناشناس
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
سهم بانکی اگر زیان ده هست لااقل دارایی دارند خیلی سهم ها نه سود دارن نه دارایی
یک شخص
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
شما بیایید سیگنال فروشی کارگزاریها را متوقف کنید بعد فضای مجازی (اینستاگرام و تلگرام) برای نمونه سایت همفکران باشگاه آگاه عملا سیگنال فروشی میکنه و کسی هم جلوشو نمیگیره و این فقط کارگزاری آگاه نیست سایر کارگزاریها هم این کارو انجام میدن-حتی خیلی از سیگنال فروشها کسایی هستن که تو کارگزاریها و سازمان بوزرس کار میکنن.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
بورس حباب داره ولی مسکن و دلار و خودرو و خیلی کالاهای دیگه حباب نداره